äckligaste bajs-lukt på jorden!

K

Keanu

Jag tror jag dör snart, båda mina katter luktar något så fruktansvärt "där bak":eek:. Bajset måste slängas omedelbart efter att det kommit ut, annars kan man inte vistas här hemma (om ens då):eek:. Dom ska till vet. på onsdag och kollas (den ene ska kastreras o den andre rakas), men tills dess ville jag fråga er om det kan bero på att dom blivit av-maskade nyligen? Dom får Royalcanin "indoor" som alltid hittils gjort att avföringen luktat ganska lite, eller inget alls faktiskt. Kan det vara avmaskningsmedlet eller döda maskar som finns kvar i tarmen? Den store katten som dessutom är inkontenent är som en skunk, hans hål håller ju inte riktigt tätt så det luktar hela tiden. Ursäkta om ni tappat matlusten...

Sv: äckligaste bajs-lukt på jorden!

Har aldrig märkt av att sk*ten luktat annorlunda efter avmaskning. Och ändå har mina kissar bajsat ut rätt rejält med döda maskar man hittat i lådan.

Men maskmedel är rätt starkt, en känslig kisse kanske reagerar med dålig mage? Kan kanske bero på vilket preparat som använts också.

Har ingen erfarenhet av att det luktar värre när de har blivit avmaskade.
Varför ska han rakas?

Jag tyckte nog också att det var konstigt att det skulle bero på avmaskningen. Jag måste fråga vet. vad stanken beror på!
Den store ska rakas där bak (lite under magen o innerlåren), jag låter min vet. göra det med jämna mellanrum för katten har ingen känsel där så han slickar sej inte ren där heller. Dessutom är han så långhårig att det blir äckligt rätt fortg om han inte är rakad! Han har varit med om en olycka (kanske bil-) för snart ett år sedan o fick då en nervskada o tappade känseln (därför är han också inkontenent).

Vi kan inte heller vara hemma när vår katt gått i sin låda, det är verkligen outhärdligt o luktar 100 resor värre än baby-bajs :(

Vi rakar oxå vår katt, helrakar! De blir mindre hår hemma då så folk vågar sätta sig i soffan :)

men köp sån där rosa flaska på djuraffären och ha i kattlådan.. inget luktar sen typ..

vad är det för rosa flaska? Vad heter det? Låter som något min kattlåda längtar efter...!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka