Äckliga älgflugor

O

oidipus

Vad gör ni åt dessa kräk? Hittade två stycken i hästens päls igår (tur att han är klipp =lättare att hitta), men jag tycker att de är så fruktansvärt äckliga, ryser varenda gång man ska behöva mosa dem.
Kan det vara så att det är ovanligt många i år för jag tror jag har hittat fler i år än i vanlga fall?

Jadu.. Det finns inte så mycket att göra åt, tror jag.
Bara att fortsätta mosa. :devil:

Och jag har upptäckt fler i år än annars, men det är nog bara för att jag har bytt stall.

Brrr...va de är otäcka !!!
Verkar dock som om att frosten här har tagit ihjäl dem för det var längesedan jag såg någon (och vi brukar ha massor)

Jag har aldrig tidigare sett nån älgfluga men i år nu i höst har jag sett tre stycken på min häst! Jag tycker dom är vidrigt äckliga och lyckas sällan mosa dom.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 259
Senast: Rosett
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
465
Senast: Fetaost
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur