ååh jag blir galen! Vad gör man?

Mirre

Trådstartare
En av våra grannar har en katt som driver resternade grannnskap till vansinne. Vi kan inte ha våra katter ute utan att dom får stryk av deras.Äg skiter i honom, dom vägrar ta hand om honom eftersom han biter deras barn :crazy: Våran katt har sår överallt efter att ha fått stryk av X. Är han ute så ligger X och passar på honom så han inte vågar gå hem. Förut låg han under bron och skrek för att han ville in men inte vågade flytta sig. Grannens katthona blev uppjagad i ett träd och våga inte komma ner. (fast hon kom ner efter ett tag) Alla har pratat lugt och sanstat med äg som skiter i det. Katten är ute jämt, och vet inte längre var han bor. Man kan inte ha nånting ute utan att X kissar i eller på det. Hyresvärden till deras lägenhet har också pratat med dom men det händer inget.
Katten anfaller både andra katter och människor.
Och han reagerar inte på nånting. Schasar man iväg honom så reagerar han inte. Sprutar man vatten på honom så går han väl men är tillbaka lika fort igen. Vad ska man göra?
Ägarna bryr sig inte så katten har ju blivit vildkatt.
Men man vill ju inte göra nåt dumt mot katten heller.
Men vi bor på landet och bör kunna ha våra katter ute.

Ni borde säga att deras katt inte bara biter deras barn utan också alla andra. Dom kanske inte klarar av att ha katt, så det vore ju bäst om dom sålde den eller avlivade den.......den verkar ju vara puckad. :mad:

Stackars katt. :( Och stackars era katter.
Alla mår ju dåligt av den här situationen och om ägaren inte vill kännas vid den skulle det bästa vara att den fick somna in. Ta honom till veterinären och ge han ett värdigt slut.

jo e jättemycket småbarn här.
Det konstiga är att alla katter från den kullen (inavel) har det varit nåt fel på. Så nåt skumt är det ju. Och det är ju synd om katten, den kan ju inte må bra.

Kan ni inte prata med ägarna om katten och ge förslaget på att låta den somna in för allas bästa.
Eftersom de inte kan hantera den själv och den gör illa både andra människor och katter.

Ja, och kanske kan du erbjuda dig att åka in med den till vet så att det blir gjort även om de tycker att det är besvärligt.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 898
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 356
Senast: Gumman123
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 997
Senast: Lager
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är... 2
Svar
34
· Visningar
5 798
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka