S

sucka

hur får jag det formatet.. eller egentligen vill jag ha så att jag kan vika ett A4, så att ajg ändå skriver på ett A4 men det är delat på två sidor. hur får jag ett sådant på word eller PP?
 
Sv: A5

Det beror lite på hur det egentligen är du vill ha det och hur många sidor det är.

Vill du ha det som en bok så är det allra enklaste att skriva i A4-format och sedan vid printningen printa som booklet (häfte i svensk version?) Detta kräver dock en printer (eller program i datorn) som kan göra detta.

Annars kan du skapa dokumentet som liggande A4 och dela upp det i två spalter.

Ytterligare ett alternativ är att lägga in textrutor som du sedan kan koppla ihop i precis vilken ordning du vill (när texten inte ryms i rutan du håller på att skriva i så 'svämmar den över' till nästa kopplade ruta)
 
Sv: A5

det gick att lägga arket ner och sen välja hur många sidor det skulle vara per ark och därmed få bokform på det hela.:)

men, vad konstigt. varför ändrar sig inte arket direkt på skärmen för?
 
Sv: A5

I file-menyn väljer du page setup (eller vad det nu kan stå på svenska) och i det förnster som koner upp markerar du landscape istället för portrait. När du sedan klickar OK i det fönstret så blir det liggande även på skärmen, förutsatt att du ser dokumentet i 'print layout' (i view-menyn). Har du 'normal' så ser du inte hur det kommer att se ut när du printar.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
631
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
462
Senast: KesoNeso
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
906
Senast: corzette
·
IT & mobiler Jag tror jag behöver byta telefon. Batteriet börjar ge sig, jag måste ladda minst två gånger per dag. Det är en OnePlus 6T så den har ju...
Svar
2
· Visningar
460
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp