A, B, C Banor!

SweetBriar

Trådstartare
I dressyren finns det ju olika program för samma nivå, t.ex LB:1, LB:2, LB:3 etc. och i hoppningen har jag hört folk prata om (bara dom som tävlar storhäst) att dom hoppade t.ex 1.30 på A-bana. Är det ungefär samma sak som i dressyren, samma höjd men olika svårigheter på banorna?

Hur många "svårigheter" finns det på banorna, vilken är svårast :confused: Finns detta på ponnytävlingar oxå?

*NYFIKEN*:p

Sv: A, B, C Banor!

A-bana har inget med svårigheten eller höjden att göra.
Ibland på stora tävlingar så finns det flera olika hoppbanor så det pågår flera klasser sammtidigt och då kallas banorna för Bana A, B, C o.s.v. dom skulle lika väl kunna kallas för Bana 1, 2, 3 o.s.v.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 517
Senast: Mia_R
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 659
Senast: Mabuse
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka