8 veckor, vilken vikt?

J

Jozzi

Hejsan!

Har fått hem två små 8 veckors tjejer.
Vägde dem idag och dom båda vägde ca 950g. Är det bra eller dålig vikt på dem nu?

Länge sen jag hade katt, men så söta är dom :love:

//Jozzi

Sv: 8 veckor, vilken vikt?

Det låter som bra vikter. Däremot är de alldeles för små för att lämna sin mamma.

Hejsan,

Va bra! Dom är juh så småa så vi var lite oroliga.

Har läst lite om det ja, men dessa två kommer från ett katthem..
Vi tog båda syskonen.

//Jozzi

Katthem brukar ju vara väldigt noga med åldern, dvs 12 veckor. Även om kattmamman har dött så brukar dem försöka ha kattungarna hos en fostermamma tills dem uppnått rätt ålder.

Men ja, skumt är det. Vilket katthem var det?

Hejsan,

Fel av mig, dom bodde på ett jourhem om jag fatta min mamma rätt. Hon hitta dem på bl*cket. Vart uppringd av en veterinär och dom bestämde dag. Katterna fanns på annons hos ett katthem i Gävle. Kommer inte ihåg va mamma sa att den hette.

//Jozzi

Liknande trådar

Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
495
Senast: Blyger
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: Hazel
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 366
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Hiss och diss del 5