7-8mån ålder när somnar era barn?

M

milles mamma

min son på ca 8mån somnar vid ca 21-22 på kvällen,vaknar ca kl 8,sover igen fån 11-1230,e vaken till ca 16:30 somnar igen sover t ca18:30.hur sover era barn?
 
Sv: 7-8mån ålder när somnar era barn?

Min dotter blir 8 månader nästa vecka och hon sover så här:

19-06
08.30-09.30 (med lite omsövning när hon vaknar efter 30 minuter)
12.30-13.00
15.30-16.00
 
Sv: 7-8mån ålder när somnar era barn?

Min dotter sover såhär sen hon var 8 mån, nästan exakt som din.
Vaknar vid 8.
Sover mellan 11-13.
Sover igen mellan 16-18.
Somnar 21.

Har den senaste månade kortat tiderna med en halvtimme men det kan slå åt olika håll.
 
Sv: 7-8mån ålder när somnar era barn?

Min son sover ca 1900-0700, utan att vakna. Och det har han gjort sedan han var lite drygt 2 månader. Tyckte det var lagom att införa rutiner då. Nu har han blivit hela 17½ mån! Ibland har det blivit lite si så där, tex när tänder har kommit eller han har varit sjuk. Men det är så sällan det blir strul med nattsömnen eller nattningen. Han är så inrotad i sina vanor nu. :)

På dagen sover han oftast en stund på fm och en stund på em. Ofta blir det ca 1½ timme både fm + em. Ibland blir det bara 2-2½ timme mitt på dagen. Ibland hoppar han över fm-tuppluren och nöjer sig med 1½-2 timmar på em. Han har ganska fasta måltider, äter ca var 3e timme. Tre huvudmål och i alla fall två mellanmål.
 
Sv: 7-8mån ålder när somnar era barn?

Han somnar vid ca 21-22 tiden. Ammar sen hela natten och gör morgon vid 7-8.

Sover sen vid 11-12 och 15-16 tiderna och sover då mellan 20 min och 1½ timme. Oftast ca 45 min.

Pigg och glad är han så uppenbarligen behöver han inte mer sömn. Jag är ett vrak.
 
Sv: 7-8mån ålder när somnar era barn?

Min prins vaknar vid 7 på morgonen.
Jag är så fruktansvärt morgon trött så vi myser :love:ofta länge och väl i min säng innan vi går upp. Ofta somnar vi om igen ;)

En normal dag går vi iaf upp vid 8.
Sedan sover han vid 10/10.30 till 13-tiden.
På eftermiddagen sover han från 15-tiden till 17-tiden.
Sedan tra han natt nåfon gång vid 20-21 tiden.
 

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 695
Senast: Cocos
·
Småbarn Hålögd och ledsen svor jag en lång ramsa igår när sonen, drygt 3 år, fortfarande inte sov kl 22. Jag måste gå upp senast kl 5 på...
2
Svar
24
· Visningar
6 655
Senast: pajaztar
·
Övr. Barn Har två grabbar på snart 7 och 8 år. Hemma hos sin pappa går de snällt upp och lägger sig själva utan krångel. Hemma hos mig så skall...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 715
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag tänker skriva och berätta här bara för att jag undrar vad som drabbat mig. Troligen ett virus, det är det ju nästan alltid, men...
Svar
7
· Visningar
1 361
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall
  • Tips på bra skomakare!

Omröstningar

Tillbaka
Upp