O

Orzon

Kan man kombinera Glucosamine och Finadyne? Eller påverkar dom olika medlen varandra?
Jag har en vrickning på min häst och hon ska ha Finadyne i 14 dagar.
:(

Sv: ?

finadyne.. är det receptbelagt? då kan du, som jag gjorde då min häst gick på opticorten för kotledsvrickning, ringa till apoteket--->

Ring Apotekets djurläkemedelsexperter!
Alla vardagar mellan 9-17 kan du ringa
020-61 88 00 för information om djurläkemedel.

för min del så funkade det kanoon....

Sv: ?

Efter vad jag har förstått så tillhör även den verksamma substansen i Djävulsklo gruppen NSAID, samma som Finadyne alltså. Det ska mao inte kombineras med Finadyne, eftersom det skulle innebära en överdosering med ökad biverkningsrisk. Vad Djävulsklo innehåller fö vet jag inte, det går säkert att kombinera med glukosamin, men jag skulle vara försiktigt eftersom preparatet saknar tillräcklig dokumentation.

Liknande trådar

Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
355
Senast: Hedinn
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 240
Senast: skiesabove
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
590
Senast: Bamburine
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
125
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka