Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som sagt. Sen går de ju knappt att leda in för de fastnar i leran, sen känner man hur stövlarna sugs fast..
Som sagt. Sen går de ju knappt att leda in för de fastnar i leran, sen känner man hur stövlarna sugs fast..
Retorisk fråga kanske? Bilden föreställer ju inte min hage. Vi har knädjup lera i grinden där bonden kört in balar med traktorn.Det måste vara jättedåligt för hästarnas ben att gå i sån lera.
Hoppas verkligen det finns torra partier i hagen.
Retorisk fråga kanske? Bilden föreställer ju inte min hage. Vi har knädjup lera i grinden där bonden kört in balar med traktorn.
Såhär gör man Visa bifogad fil 44490
Jasså jaha. Nä. Men lera har vi. Nu är det som sagt värst i grindhålen där bonden kört traktor. Där måste ju hästarna passera, det är också där jag och min häst fastnar när hon ska in. Annars har vi riktig bra hagar med tanke på omständigheterna.Inte bilden men jag tolkade texten som att det var samma hos dig
Jag skulle dock inte acceptera knädjup lera vid grinden heller.
Det här var i och för sig i våras, men han är inte så himla mycket bättre nu.
Dock får han ha täcke nu, vi kan inte hålla på också bada honom varje dag ;-).
Han letar oftast upp den lerigaste delen i hela hagen och gräver en egen, djupare lergrop som han sen vältrar runt i som om han inte kan komma upp ;-).
Visa bifogad fil 44311
Åh fy fan!!
Fast om jordmånen är styv lera i 6 m ner till berggrunden så finns det inget sätt att skapa torra partier. Hos oss är det så, på all mark som finns att tillgå.Inte bilden men jag tolkade texten som att det var samma hos dig
Jag skulle dock inte acceptera knädjup lera vid grinden heller.
Fast om jordmånen är styv lera i 6 m ner till berggrunden så finns det inget sätt att skapa torra partier. Hos oss är det så, på all mark som finns att tillgå.
Då kan man inte ha häst i uppland och många fler platser i Sverige.För mig är det inte acceptabelt att hålla hästar på den typen av mark.
De ska inte behöva stå i konstant djup lera, mitt samvete hade inte klarat av det.
Då kan man inte ha häst i uppland och många fler platser i Sverige.
Du menar väl jordarten och inte jordmånen? Dessa är inte samma sak.Fast om jordmånen är styv lera i 6 m ner till berggrunden så finns det inget sätt att skapa torra partier. Hos oss är det så, på all mark som finns att tillgå.