5 veckor kvar!! (mest svammel)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lill76

Trådstartare
Hur kan så kort tid kännas så lååång......:smirk:
Jag längtar jättemycket efter att få vår bebis samtidigt som jag är livrädd för hur vi ska klara av ett barn till. Dottern är 4 nu och i princip "självgående" och nu ska man börja om från början igen, det är skrämmande.....:crazy:
Jag hörde en så bra liknelse häromdagen på radion, en pappa som skrivit en bok om att vara just pappa. Han hade ett utalande i sin bok " när jag hade sex med muminmamman" :D :D Muminmamman det är JAG! Fy vad jag tycker det är jobbigt att vara höggravid, jag äcklas av min egen kropp och skulle kunna strypa alla :devil: som säger " vilken fin mage du har" Jag känner mig inte fin någonstans och vill bara ha den här graviditeten över.
Ja, det var mycket gnäll, men vissa dagar känns det tungt och vissa är allting lätt som en plätt!!
 
Sv: 5 veckor kvar!! (mest svammel)

Jag blir själv glad när någon säger att min mage är fin (är i v. 35). Själv avskyr jag min kropp just nu, är megasvullen och hur tung som helst, och det känns skönt att folk påpekar något positivt med mig i alla fall. Ytlig som jag är vill jag höra att jag är fin just nu när allt bara känns skit. Har havandeskapsförgiftning, högt blodtryck, vätska i hela kroppen och är allmänt trött.
 
Sv: 5 veckor kvar!! (mest svammel)

Jag har 3 dagar kvar till bf. Och det känns som lååång tid :smirk:

Känner mig inte heller särskilt vacker och attraktiv.
Men pappan till bebis tycker det.
Alltid nåt.
 
Sv: 5 veckor kvar!! (mest svammel)

Jag känner som bananabambi. Känner mig inte snygg, bara klumpig. Men när folk säger att jag är fin, och de riktigt strålar i ögonen - då blir jag glad.

Pappan till bebisen tycker oxå att jag är fin, och att magen är jättefin. Fast han kan skämta och kalla mig "tjockis" oxå.

Lill76, det går nog bra med bebisen. Det måste ju vara roligare med en riktig, levande bebis, än en som bara ligger inne i magen och hindrar en från allt man skulle vilja göra. Fast jag vet ju inte, eftersom jag inte har några barn än.
 
Sv: 5 veckor kvar!! (mest svammel)

Så tänkte vi också lite nu, sonen är 3½, hur enkel som hellst (förrutom trotset då :smirk: ), så skulle man ha en liten bebis och ta hand om :crazy: .
Men det går jättebra, det var bökigt första veckorna tyckte jag innan man kom in i det igen, men nu flyter det på riktigt bra! :)
Det är så mycket med att ha barn i alla fall så jag tror att det är större omställning att få den första än att få den andra :banana: !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vill ha en bebis!! :D Men ändå inte :crazy: Jag är för det första ganska rädd för själva graviditeten.. att ha en levande...
Svar
10
· Visningar
1 355
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Sadelgjord när gjorden glider bak?
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp