4års championat.

Shaklima

Trådstartare
Kan någon reda ut det här med kval för mig?

Jag har läst på Swedehorse och ASVH, men jag är fortfarande helt lost. :crazy:

Är det så den tävlingen Enköping ska hålla är en delfinal och en gallring? Behöver jag kvala dit? Som jag förstod det kan man blir direktkvalificerad via kvalitén. (rätta mig om jag har fel). Men jag som har en häst med gråa papper, jag får bara vara med utom tävlan va?
Innebär det då att jag måste skrapa ihop andra kval för att vara med i Enköping, eller är jag helt körd i alla sådana sammanhang?

Som sagt, jag är helt vilsen :angel:

Sv: 4års championat.

Till 4-årschampionatet kan man kvala antingen via kvalitetsbedömning eller via uttagningstävlingar. Kvalitetsbedöming kräver gröna papper, så för din grå häst gäller uttagningarna:
Alingsås RK 23/8, Motala RF 30/8, Stävie RF 6/9, Plönningeryttarna 6/9
Enköpings RK13/9, Tingsryd20/9.
Man rider 2 o 2, inget vanligt dressyrprogram utan kommenderat. Gångarter, lösgjordhet osv bedöms. Kvalgräns lägst 7,8 poäng. För fullständiga regler osv måste du nog läsa på Swede Horse-sidan en gång till! Och ta hjälp av en van unghästtränare som gjort detta förut, annars är det svårt att veta vad som krävs. Lycka till!

Någon som vet vart man hittar uttagstävlingarna till 4 års championatet i dressyr. Har letat lite överallt tycker jag men hittar inga.

På 4-årschampionatet kvalar 15% av startfältet till finalen på Flyinge, förutsatt att man har minst 7.8. Alla som har över 8.0 är direktkvalade oavsett hur många det blir.

Man behöver inte kvala till kvaltävlingarna - det där lät konstigt, men du hängde kanske med?:D

Jag hänger med :D Efter gedigen efterforskning känner jag mig nu ganska välinformerad :angel:

Liknande trådar

Fälttävlan Vill kolla med er som har lite koll på det här med kvalen till 4års championatet. På SwedeHorse sida står följande: Om jag tolkar...
Svar
2
· Visningar
1 242
Senast: Minnaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka