3d läderklätt uppkäksbett

palle

Trådstartare
Söker helst ett sådant, i andra ett oklätt 3d uppkäksbett.

Finns det sådana överhuvudtaget ?

Sv: 3d läderklätt uppkäksbett

Har aldrig sett ett tredelat uppchecksbett överhuvudtaget!

Däremot tvådelade men jag vet inte om det finns att köpa nuförtiden!

På åttiotalet var det populärt att sätta tvådelade checkbett innanför det vanliga bettet på heta hästar, sattes inte fast i stolpen utan bara i tömmarna!

Gor man fortfarande har ibland.
Jag har dock aldrig fattat det som ett kak bett utan just som ett mini bit for pullers. Tycker inte det later som nagon bra ide med delat kakbett overhuvudtaget. Daremot har jag anvant ett minibit som kak under hakan pa en tung sak som bulade ner rejalt i jobben.

Det är precis så jag jag ska använda det.

Har testat med vanligt ledat och det får han bara panik av.
Har nu både ett oklätt, gummiklätt och läderklätt raka, är det läderklädda är det bästa.
Men han tenderar ändå att hänga sej i handen och dra.

Det är ingen travare utan en vanlig ridhäst men jag har skador som gör att jag bara har ca 10-12% muskelstyrka, som dessutom minskar vid överansträngning.
Rider därför oftast med ett mjukt syntetpelham, men jag behöver en vettig betsling vid ridning i paddock/ridhus.
Har jag pelham så blir det för "skarpt" och han går långsammare och långsammare, har jag 3d eller bett helt utan tungtryck tynger han sej bara mer och mer. Med rakt uppkäksbett blir det bättre, men jag vill ha något som går ännu bättre........
På kandar går han jättebra, men det fungerar mindre bra med mina armar och änder efter ett tag.....

Suuuck..... jag som trodde att jag hittat ett bra bett och så finns det inga sådana... :cry:

Aha. Da blir det ju helt annorlunda.
Rider du med kak da?
Du borde ju kunna fa ett special byggt tycker jag. Om du hittar ett bett du gillar kan det ju inte vara sa svart att hitta nagon som kan kla det.

Du menar att jag skulle ta ett jättesmalt vanligt 3d och klä det med läder och ha det tillsammans med ett vanligt 3d tränsbett ? ? ?

Liknande trådar

Samhälle Ponera att en person försvinner i området där du bor. Kan du tänka dig att hjälpa till att söka efter personen ? Jag tänker organiserade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 682
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 186
Senast: gammalek
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
381
Senast: Elektron
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 344
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar