3 frågor ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 3 frågor ?

Vid ett års ålder. Men det är olika från katt till katt.. Be någon veterinär känna på bollarna och se om det är redo :)

6 månader ca. Vet att vissa även gör det på kattungar men har själv ingen erfarenhet av det.
Förr i tiden (några år sedan) så ssa man att katten skulle vara 1 år och även ha löpt innan (om det nu var en hona såklart) och vissa hävdade att honkatten var tvungen att ha haft en kattkull innan med. Men det är bara bullshit. Har 2 honkatter här som blev kastrerade vid 6 månaders ålder och dom mår bara finfint idag. Den tredje katten ska kastreras om 2 veckor och hon är då 7½ månad gammal.

ser bara en fråga:P

Men 6 mån sa dom när jag pratade med veterinären. men vet också att man katt göra det på bebisarna redan, har dock heller ingen erfarenhet av det :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
196
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
661
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka