3 årig travare

Rebeckafalk

Trådstartare
halloj ! Har en 3 årig travare, Som inkörd och tränad för tidigt ( såg vetrinär) han tyckte att växten nog hade rubbats. Men enlig förra ägare har hon alltid varit väldigt liten och vuxit mycket på slutet.
Hon är inriden

Ja frågan är hur man kan lägga upp en vecka ?

enligt vet, ska jag träna mycket i högervarv och longera för hon hade gått mycket i vänster. Så 1-2 dagar longering möjligtvis avsluta med lite skritt och trav på henne ?

Sedan hur många dagar kan man tolerans träna/miljöträna en häst utan att den "" får ont i huvudet""?

Samt kanske 1 gång i veckan , bommar / löshoppning ) inte riktigt 1 gång i veckan men varannan kanske.

Lr hur ska man lägga upp??
 
Sv: 3 årig travare

Ta hjälp av en duktig tränare som får titta på din häst först!

Sen skulle jag aldrig ha två dagar med longering då det bara sliter på hästen i benen.
Tömkör ist 2 dagar i veckan.
 

Liknande trådar

Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 085
Senast: Freazer
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 664
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 486
Hundträning Hej! Jag har en bruksschäfertik på precis ett år. Jag har otroligt svårt att avgöra vad som är "lagom" aktivering för henne. Stamtavlan...
Svar
9
· Visningar
1 688
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp