25 grader ute, vad har ni på era bebisar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Timsetim

Trådstartare
Jag tycker det är jättesvårt att veta. Tycker att antingen så är de kalla eller så svettas de, jag hittar inget mellanting.

/Timsetim
 
Sv: 25 grader ute, vad har ni på era bebisar?

För kalla blir det väl knappast i den här värmen...

När Elin var nyfödd så var det värmebölja och då hade vi antingen en kortärmad body eller bara blöjbyxor på henne och la ev över en tunn bomullsfilt.

Jag tycker att det är bättre att kunna lägga över dem en filt, än klä på dem en massa.
 
Sv: 25 grader ute, vad har ni på era bebisar?

Snurrfian skrev:
För kalla blir det väl knappast i den här värmen...

Det jag menade var snarare att de känns kalla på armarna och benen.

/Timsetim
 
Sv: 25 grader ute, vad har ni på era bebisar?

En body är perfekt nu när det är varmt:D

Och om de ska vara ute hade jag valt långa ärmar på den och solhatt eller keps. Hade en granne en gång som tog på sin son en body med korta ärmar och satte vagnen i solen så att barnet blev solbränt. Själv har jag många gånger valt shorts och t-tröja elelr ännu hellre en tunn med långa ärmar och blivit "mobbad" av släkten som släpper ut sina små telningar nakna i solen utan solskyddskräm..... Nu senst för en dag sedan hörde jag om en släkting som lät sina barn bränna sig rejält just på det sättet..... undrar om hon inte vet att det finns solskyd att ha på dem?
 
Sv: 25 grader ute, vad har ni på era bebisar?

Jag har en kortärmad tröja,strumpor,shorts,solhatt och en hel massa solskyddskräm och försöker ha han i skuggan.När vi var på babysimmet sist,såg jag att han hade blivit lite röd(lite,lite,lite...)trots allt detta då mådde jag lite dåligt...
 
Sv: 25 grader ute, vad har ni på era bebisar?

*kl*
min bebis har en massa hår så hon kan inte ha mössa nu, hon blir alldeles blöt i håret. Hon har bara vita kortärmade bodys på sig i värmen.
 
Sv: 25 grader ute, vad har ni på era bebisar?

När vi går ut så har han en kortärmad body på sig, inga strumpor och ingen mössa. Han lider av värmen och svettas jättemycket!

Hemma ligger han i vagnen och sover i bara blöjan, eller ligger på sitt täcke/babygymmet i vardagsrummet i bara blöjan alternativt med rumpan bar.
 
Sv: 25 grader ute, vad har ni på era bebisar?

När vi varit ute i solen (läs: i skuggan) har hon haft tunna byxor, lång men tunn t-shirt och tunn solhatt (allt vitt). Just nu sitter vi inne och då har hon bara byxorna (nåt måste hålla blöjan på plats - annars drar hon av den. Jag har funderat på att köpa underbyxor men orkar inte åka till köpcentret i hettan.
 
Sv: 25 grader ute, vad har ni på era bebisar?

När mina var bebisar så sov de nakna ute i skuggan med myggnät runt vagnen och ett plastat frote under sig. Ev ett tunt lakan över. Alltid i skuggan vid lek och inte ute i solen innan kl 13. Gör så än i dag när yngsta är 1½. Nu är det lång t-shirt som gäller i sandlådan som jag placerade förutseende under träden där det nästan alltid är skugga.
 
Sv: 25 grader ute, vad har ni på era bebisar?

På lillflickan (6 mån) har jag oftast body.
På pojkarna varierar det lite. men t-shirt, shorts och helst nåt på huvudet. + Solskyddsfaktor. Den ena av våra gossar är dock rödhårig och har väldigt vit hy och bränner sig i princip bara man säger sol verkar det som. Har oftast en tunn långarmad och tunna långa shorts + massor med solskyddsfaktor och keps...
 
Sv: 25 grader ute, vad har ni på era bebisar?

Och ännu svårare blir det som nu när dottern givetvis har 39 graders feber i denna värmebölja :crazy: :cry:
Hon ligger i bara blöjan inga kläder alls bara en tunn filt när hon sover som hon bara dra upp över ansiktet och kroppen bli bar.
 
Sv: 25 grader ute, vad har ni på era bebisar?

Mina småtjejer har haft luftig sommarklänning och solhatt på sig i dag. Vi har dock bara varit i skuggan ( nog varmt ändå).
De fick sova inne i dag (mkt svalare) och fick då ligga nakenfis med bara blöjan och ett tunt lakan att kunna dra över sig.
 
Sv: 25 grader ute, vad har ni på era bebisar?

Hua, feber nu är inte kul... Hoppas hon kryar på sig snart.
 
Sv: 25 grader ute, vad har ni på era bebisar?

inget :) .
Min bebis :love: har legat naken mest hela dagarna nu när det varit över 28 grader ute, och hon är ändå svettig!!
Om vi har åkt någonstans har det varit sommarklänning eller tunnt linne och shorts.

Som man klär sig själv bör man klä barnen anser jag, tycker vi att det är varmt med shorts och linne, ja då kan man ju i stort sett garantera att de också gör det...

Man ska inte känna på armarna och benen utan ¨på kroppen om de är varma.. det är ju den största ytan bebis så att säga (har min bvc tant sagt :) )

Sonen (4) har t-shirt på sig, och efter 17 har han sprungit naken han också. (ja och solskyddsfaktor då). Han är inte mycket i solen före 16, försöker hålla honom borta från den, mycket film på dagarna.. *suckar* men å andra sidan får han vara vaken längre på kvällarna och vara ute och leka då istället...
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 877
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 142
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 501
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
738
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp