• Trav
  • Trådstartare Trådstartare jari
  • Startdatum Startdatum
J

jari

Har ni uppfyllt era mål?
Tagit reda på varför? (Både misslyckats och lyckats)
Jag har gjort det:
BR:
Målet uppfyllt :bow: = BR skulle springa in det han kostade i inköp.
Uppfyllt pga: Inga genvägar 100% satsning. Bett om Hjälp och tagit emot den oxå (kanske viktigast!). Varit öppen och lärt av misstagen,

MH:
Kallblodets mål är ännu inte uppfyllt och blir nog inte heller det.. :(
Målet var att få henne till start i Jan-Feb -05. Inte uppfyllt pga tidsbrist, lathet,O-intresse m,m listan kan göras lång... Vet inte riktigt vad som händer framöver :confused: Väntar ju på att jag ska in och Opereras, tänkte då ställa bort henne på träning ett tag och se om ngn annan kan "hitta nyckeln" trodde det skulle bli i Höstas...
Jag får lite ont av att sitta i vagn längre stunder och har då valt att lägga dom stunderna på BR.

Sv: 2004

Grattis till att BRs mål uppfyllts iaf.

Mina mål gällande ponnytravet blev inte alls uppfyllda...

Hingsten hade problem med att han villa "prata" med alla konkurrenter och sina stora bollar. Sedan halkade han i hagen och fick vila en längre period... I år hoppas jag att det kommer att gå bättre främst pga susp och kanske även lite för att han har mognat(!?)

Stoet vi startade hade en infektion i kroppen i inledningen av säsongen kombinerat med att hon bestämde sig för att hon skulle ha föl... Hennes juver var stort, stinnt och fullt med mjölk... *suck*... Mjölken försvann inte förrän i november... Om hon vill och kan startas hon i år annars struntar jag i det hon ska hur som helst betäckas...

En ljusglimt är iaf att de två 2-åringarna som kördes in under sommar/höst tränas och är duktiga så de ska debutera i år. (plus ytterligare en 3-åring införskaffad nu i vinter).

Chardonna gick ju över förväntan, våra förhoppningar var att hon skulle komma till start, vilket hon gjorde och även vann, trots att hon stod skadad hela sommaren nästan!

Sambucka gjorde ju oxå bra ifrån sig efter paralellupphakningsoperationen och att sen gaffelbandet gick i början av sommaren var ju inte riktigt plannerat... Men målet när 2004 började var ju att se om han skulle komma till start överhuvudtaget vilket han gjorde...

de gick mycket bättr än väntat me ponnysarna och våran 4 åring sprang in mer än förväntat och placerad i alla starter:) (bara gjort 5) tyvärr har vi haft en massa strul med förkyldningar och mindre skador (korsförl, små sår, gått omkull i hagar) så de har inte blivit så mycke för de stora hästarna. annars har de gått över förväntningar både bakom och på ponnysarna

Heal 2004 har varit ett helt stort misslyckande och jag är så glad att det året äntligen är till ända (får man säga så? :confused: :crazy: )

Under 2004 skulle jag ju hjälpa en kompis att träna hans häst (funkade kanon i början av hösten 2003 innan hon blev halt) , Dixies fraktur skulle vara utläkt i början av året och Fanny som är extremt sen i utvecklingen förmodades åtminstone kunna plocka lite placeringar.

I början av året fick jag kompisens häst, vilken jag trodde "bara" vara att behandla färdig och bygga muskler på. MEN... jag hittar inte felet trots ett års arbete. :( :( Jag har lagt ner henne även om hon fortfarande går kvar några dagar eller veckor till.

Dixie visade sig ha förändringar i hovleden så hon blev halt så fort hon började gå lite fortare, visst hade jag planerat att betäcka henne, men kanske inte 2004. Positivt ändå att hon tog sig på första försöket.

Fanny var kvar under det otursmoln hon är född, de flesta starter skötte hon sig men blev fast bakom trötta hästar och liknande, eller galopperade i starten och då kommer man aldrig ur pkt 21-träsket även om hästen har kapacitet för mer. :(

Från att ha räknat med tre starthästar stod jag där med ungefär en halv. 4000 kr var väl inte riktigt vad jag räknat med i inkörda pengar men det är ju faktiskt bättre än ingenting. Men jämför man med 2003 med 68 000 inkört på 18 starter så är det väl inte undra på att man tycker att det gått lite illa.

Fast om det BARA varit traveriet som gått dåligt under 2004 hade det väl varit OK, jag tycker ALLT har varit mest vågdalar...

Det är bara att bita ihop och hoppas att 2005 blir bättre... I nuläget har jag åtminstone två oskadade inkvalade hästar (en nyinskaffad) och med tre starter sen i juli och "vinterpausen" avklarad och perfekta grusvägar så är det väl bara att se framåt och starta snart. :idea: Just nu är det smutsig sommarbana här...

/// ghost

Jag hade bara ett mål 2004 och det var att få hästen hel och så sakta tränas igång igen.
Som det ser ut nu har jag lyckats :)

I tanke på hur året började ska man nog inte klaga på två segrar och en tredjeplacering.
Hon gick inte en felfri intervall hela jan & halva feb. :crazy: .
Hon satt ett helt ok rekord,men nog hade jag velat kört in mer pengar :angel: .50 000 tycker jag de ska tjäna för att få fullt gdk.

Så i elfte timmen hittade jag ju en ny häst oxå.Som jag letat efter länge.Den snedaste fölungen som fötts på Menhammar 2003 skulle jag tro :rofl: .Mätkäppsgänget kommer svimma när hon vinner stochampionatet :devil: .

vårat 2004 ser väl ganska okej ut...Bodbäcksgull har sprungit in 105 000:- mot bra konkurrens...oftast har hon fajtats mot hingstar. Hon trodde vi för övrigt skulle bli svår att få till start....för som ung blev hon stucken av en geting på en motionstur och vart som förbytt...hon bara slog och slog...det gjorde att en muskel i bakbenet slets av. Det har inneburit att hon travar lite orytmiskt ibland, bland annat så blev hon utkörd av bergsåkers veterinär nu sist, trots att tränaren försökte förklara. men, men...hon springer som en gud...

Kall eld då...han är en riktigt otursförföljd gubbe...han är "trång" i hasen...vilket irriterar, han har haft tarmvred så det blev en buköppning o.s.v. Killen har kapacitet...men hinner liksom aldrig visa det innan nästa sak händer. Han blir nog antagligen ridhäst snart....försöker övertala mina föräldrar i den frågan.

Bodbäckspålle har betäckt...men bara elva ston...trist att intresset är så svagt...tycker ändå inte att han lämnat SÅ dåligt...han har ju bara 17 avkommor i startbar ålder, varav en förlorade sin mor vid födseln och aldrig kommer komma till start och två har skadats så de kommer nog bli avelsston. det blir alltså 15 avkommor kvar som tillsammans har sprungit in 691 586:-. Bäst har bodbäckskove varit i år. Nästa år kommer 35 treåringar ut på banan...det är en kull som vi hoppas mycket på...speciellt "gullans" bror bodbäcksbill....

sen har vi två dräktiga ston hemma som börjar bli rundare och rundare... :d

oj...morgontrött...jag menade förståss 14 avkommor kvar *skäms*

Hej Jari!

Jag svarar lite sent på detta,har haft totalt internethaveri...... Inget ont som inte har någe gott med sig,huset har blivit städat istället......... :angel:

Kanske du opererats nu då?hoppas i så fall allt gått bra!

En en gång, :bow: ,till framgångarna med BR!!!

Mina största framgångar i år är väl att Clown o Abbe,båda blivit 2:a i årets BUKEGALA....... :love:

När vi mer el. mindre "fick" Clown i juni,var detta som allt annat vi gör helt oplanerat,sedan dess har jag knappt hunnit tänka på några mål....

Sprungit in vad han kostat har han definnitivt inte gjort,3500 på 5 starter tror jag.....
Men han har gått rek.14,3 ak,det är inte fy skam.

Just nu ridtränar jag för det mesta,jag gillar inte heller att sitta i vagnen för m.k.t.(får ont i ryggen)Idag skall vi till Lenartson och köra ett jobb.

Mitt mål med Clown iår,ja det får bli att skaffa bättre vinnarglöd.....om det nu går..... :D

Annars får vi ha tilltron till sonens russtjej som blir 3 nu,det e en elak liten råtta.....

Sonen tror han ska sopa banan med konkurenterna :eek: :eek:

Målet där får bli att ta ned sonen på jorden,så att besvikelsen inte blir alltför stor..... :angel: :cry:

Hästar e djur,och travvärlden tuff,jag fortsätter att ta en dag i taget.... ;)

Kram Stally

målet för 2004 var kval och en start, kvalade gjorde vi som planerat eller åtminstonde nästan :) starten har fått skjutas på pga flytt och nu är det verkligen dax att komma ut på banan! innan mars annars blir jag arg på migsjälv :)

:mad: Näpp ingen Op ännu :mad: Har fått tid för undersökning nästa månad iaf :mad:
Men idag var jag ut i 1,20 timmar och skrittade med BR och det gick hyfsat iaf..

Tar oxå "En dag i taget" men mot ett mål. Allt blir så mkt enklare då.

Ja det e sant.....

man ska ha ett mål.... :D Clown betedde sig som vanligt som en gud i jobbet igår....... :love:

Han joggar runt med spettsade öron och ser ut som livet leker,så en inbjudan till elitloppet känns rättvis....... :angel:

Men det blir väl som vanligt när jag anmäler till 2 lopp på Valla nästa måndag,han kommer inte med :cry: :cry:

Imorn tar jag axelssonspärmen och försöker mig på massagetricket :idea:

Sedan blir det ridtur......

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka