2 ryttare på 1 häst i LOKAL

S

speedygirl

Får man verkligen göra så+
Att två olika ryttare rider en och samma häst under samma tävlingsdag.
Först den ena tjejen i en klass och sen en annan i de två nästkommande klasserna.
Detta vet jag händer inom lokalnivå. Är bara lite nyfiken på vad reglerna säger.

Sv: 2 ryttare på 1 häst i LOKAL

på lokal får samma häst starta 3 ggr/tävlingsdag och med olika ryttare

på lokal nivå får väl till och med samma häst starta med 2 olika ryttare i samma klass?

Jag tror inte att en häst får starta fler än 2 klasser/dag?

Detta måste man väl även få på högre nivå??

Svar till alla:
På lokal tävling får hästen hoppa 3 klasser på endagstävling. Liksom inte på lokalt meeting = 3 + 3 klasser. det är inte tillåtet.
Två ryttare får starta en häst under en lokal tävling (man får det på alla tävlingar). De kan starta i samma klass om de vill.
Jag och syster tävlar ponnyn varsin klass, det får man på vilken nivå man vill.

Får man blanda in en annan fråga i de oxå..tyckte du verkade ha koll :smirk:

Får samma häst tävla med två olika ryttare.. för olika klubbar?.. på samma tävling!?

jeeenny_ skrev:
Får man blanda in en annan fråga i de oxå..tyckte du verkade ha koll :smirk:

Får samma häst tävla med två olika ryttare.. för olika klubbar?.. på samma tävling!?
JA, det får den!

Litenplutt skrev:
Svar till alla:
På lokal tävling får hästen hoppa 3 klasser på endagstävling. Liksom inte på lokalt meeting = 3 + 3 klasser. det är inte tillåtet.
Två ryttare får starta en häst under en lokal tävling (man får det på alla tävlingar). De kan starta i samma klass om de vill.
Jag och syster tävlar ponnyn varsin klass, det får man på vilken nivå man vill.

Hur många klasser per dag får en häst starta på meeting då? får den starta t ex 3+1 ?

Jag är nästan säker på att man får det. Det vill säga om den dagen man startar 3 är lokal.
Men en bra idé är ju att skaffa ett TR och kolla upp det.

har ett TR, men ibland är man ju lite lat o försöker hitta svaret smidigare ;p

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 196
Senast: Emro
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 466
Senast: Grazing
·
Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: Anonym456
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka