P
puff93
hur rider man med 2 par tyglar?
e de nån skillnad med 1 eller 2 par tyglar?
e bara lite nyiken
e de nån skillnad med 1 eller 2 par tyglar?
e bara lite nyiken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja menade dubbla tyglar tex kandar eller pelham
Fast det finns de som gör tvärtom.
Fast det finns de som gör tvärtom.
Pelham behöver inte ha dubbla tyglar! Vi har ett SUPERBRA pelham med bara en tygel Jag har aldrig ens sett ett pelham med dubbla tyglar
Pelham behöver inte ha dubbla tyglar! Vi har ett SUPERBRA pelham med bara en tygel Jag har aldrig ens sett ett pelham med dubbla tyglar
Alla bett som är tänkta att rida med dubbla tyglar (kandar, pelham, gags etc.) går att koppla ihop med ett delta så att man bara får en tygel att hålla i.
Enkla ledade / stela bett med kindkedja och gags må vara hänt med delta.
Tveksam till att använda delta till kandar i bemärkelsen (stång + bridong ihopknäppt alternativt delta i kandarstången nedre och övre öglor). Mycket svårt att kontrollera hur mycket kandarstångens kindkedja inverkar dessutom får man extremt små möjligheter att lirka rätt och vara finkänslig i sin hand.
Av min tyska tränare fick jag en gång i tiden lära mig att alltid rida med bridongen / vanligt tränsbett under lillfingern eftersom man har större finmotorik i lillfingern och kan krama mer/mindre. Stångtygeln gick sedan in mellan ring- och lillfinger, där man inte har samma möjlighet att gripa grovt och ta krafttag i det skarpare bettet. Det var logiskt för mig och har fungerat bra. Så rider jag ännu 30 år senare.....