2 frågor ?

S

star_star

1. När kan man kastrera en katt? ( hur gammal)
2. Ska man avmaska med tablet eller med sådan man spruta in i munnen?, om katten är ca ett halvår,

Sv: 2 frågor ?

det är olika mellan olika vetrinärer. ja kastrera min hane när han var 7 månader. jag tycker pastan funkar bättre än tabletten, för den vill min katt spotta ut.

1. När kan man kastrera en katt? ( hur gammal) Beroende på veterinär, från 12 veckors ålder.
2. Ska man avmaska med tablet eller med sådan man spruta in i munnen?, om katten är ca ett halvår, Det är en smaksak.

Har läst att man kan göra ingreppet så snart katten har nått en vikt på 2,5 kg.
Var iväg med min 9 månaders och vetrinären tyckte det var litte sent. Tills han hörde att hans ålder.
Vägde 3.6 kg en månad innan ingreppet.
Är inte fett men stor, var ensam kattunge.
Jag använder bara tabbleter går bra för mig. Det är ju en smaksak.

1. När kan man kastrera en katt? ( hur gammal)
2. Ska man avmaska med tablet eller med sådan man spruta in i munnen?, om katten är ca ett halvår,

Vad jag har fattat det som så kan man kastrera så fort båda kulorna kommit ner, den yngste vi kastrerade vad 10-11 månader om jag inte minns fel....

Jag föredrar pastan, kan man ge lite i taget....Tabletterna kan vara svåra att ge om man inte får kläm på det eller har en väldigt snäll katt....En del ser ut som att dom svalt dom men den när man sätter ner dom på golvet så spottar dom ut dom och springer....;)

//Domino_s

Vilken sorts maskmedel du ska ge, beror på vilken sorts mask katten har.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
196
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
661
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka