17 år på 18+ konsert?

Tokyo

Trådstartare
Hej alla bukefalister!!! Jag ska på Way Out West i sommar och de släppte nyss att mitt absoluta favoritband (alltså verkligen verkligen favoritband) ska spela då och jag vill såklart se dem! Dessvärre spelar de på Stay Out West och då verkar det som att det är 18+ som gäller på alla konserter. De har ju inte släppt scheman och sådant ännu så jag vet inte var de ska spela, men tror ni att det kan finnas något litet litet kryphål i reglerna så att man kan få gå trots att man är 17? (Är till och med 17 och ett halvt då hehe) Är absolut inte intresserad av att dricka någon alkohol och skulle mer än gärna sitta fastkedjad hela kvällen om jag bara får vara där. Vill så himla gärna se dem och det känns ju väldigt surt att vara i samma stad och allt men helt enkelt inte se dem. Jag förstår att det inte alls ser ljust ut, men vad tror ni? Är det möjligt att få kanske kunna komma in på något vis? Hjälp mig!

Maken (tidigare scenarbetare på stor festival) hälsar: Alkoholaspekten är en aspekt, men det har också att göra med att de om det händer något vill kunna ha med dig att göra direkt (istället för via din vårdnadshavare). Är det arton så är det arton, det går inte att komma förbi det.

Jag hälsar: Jag har aldrig varit tvungen att visa leg på konsert :angel:

När jag var mindre lyckades jag och en kompis komma in på peace and love trots att vi var yngre än åldersgränsen. Vi tog med min kompis mormor och morfar så då var det inga problem. Kolla med arrangören om du kommer in med målsmans sällskap :)

Tillägg: jag tror visserligen det var 12 års gräns då så kanske är lite annat än 18...

@Tokyo Den illvilliga maken med gott minne påminde mig om att jag visst visat leg på 18+-spelningar, så bortse från min kommentar om detta :p

Men kolla med arrangörerna, du lär ju inte få mindre chans att se bandet iaf.

På Way out west är de hårda med åldersgränserna.. däremot om spelningen råkar vara en av de som är i kyrkorna så har de ingen alkoholservering där och då får även de med under 18-armbandet komma in.

På Way out west är de hårda med åldersgränserna.. däremot om spelningen råkar vara en av de som är i kyrkorna så har de ingen alkoholservering där och då får även de med under 18-armbandet komma in.

Har de fortfarande Stay Out West spelningar i kyrkorna? De hade väl inte det ifjol? Eller jag kanske är ute och cyklar nu... :crazy: Har hur som helst svårt att tänka mig att det här bandet skulle spela i en kyrka, känns ironiskt på något vis :p:wtf:

Liknande trådar

Hästvård Nu har det tyvärr hänt. Den nya hästen fick tarmvred igår och idag runt 4-tiden fick hon somna in. Självklart börjar man fundera på hur...
Svar
4
· Visningar
2 973
Senast: norrland65
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 428
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama