150 000 kr - hur spendera bäst?

S

Saint

Kortfattad bakgrund; Jag har ridit hela mitt liv, började jobba hos
berömd hoppryttare och hade förmånen att få rida alla hans hästar vilket ledde till att jag blev rätt duktig. ;) Slutade med hästar 1999 och läste på universitetet. Har mkt bra jobb nu och familj.

Saknar hästar, och tävlingsplatser... spänningen. Är dock mer sugen på fälttävlan än på hoppning. Har sålt alla mina gamla saker. Hästen skall vara sansad och rutinerad, runt 12-14 år. Har 150 000 att spendera. Hur skulle ni fördela dem?

Tillägg...

Ge gärna konkreta exempel på till exempelvis bra sadlar (både hopp&dressyr), träns, benskydd, täcken osv... speciellt inriktat mot fälttävlan... och gärna en ungefärlig uppskattning av priset... Min utrustning och transport osv håller jag utanför detta.

Tack på förhand!

Sv: 150 000 kr - hur spendera bäst?

Köp först en bra häst och sen den nödvändigaste utrustningen. Du behöver inte allt på en gång.
Vänta istället och köp när du behöver något, så kan du spara ihop så du kan få det du verkligen vill ha med. Lägg dina pengar på utbildning av dig och hästen först och främst :)

En häst i den åldern som har gått lite fälttävlan innan ligger nog på runt 100.000. En bra normal sadel ca 15.000, billigare om du hittar en begangnad. Ett tips är att fråga vad hästen har gått med för sadel innan då det ibland kan vara knepigt att hitta en bra. Svårt att säga ett speciellt märke eftersom olika märken passar olika hästar.
Träns och sånt finns från jättebilligt till superdyrt, kolla i affären

Sv: 150 000 kr - hur spendera bäst?

om jag vore du skulle jag lägga ner mkt på att hitta en bra häst. DVs en som har det rätta psyket för ft, kanske till och med en som redan har gått lite ft om du själv inte har gjort det.....
Lycka till :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka