Sen 1 oktober och jag klättrar redan på väggarna, samt drar i diverse trådar.
Tack o lov för storytel, stickringsprojekt och akvarier... Samt TV, travian, Game of Thrones och Tentlan...
Så här fick jag veta det...
Mitt fb-flöde 22 september 2021.
I söndags, en halv timme innan jag skulle åka hem från jobbet fick jag för första gången hälsa på G & L Karlssons stiftelse, Naturens Teater i Rånnestas (min arbetsgivare) "nya" ordförande (sen 10 månader tillbaka) och fick lite information om min arbetsplats verksamhetsplaner.
"Vi har sett över vår verksamhet och vårt personalbehov. Vi ser i nutid och framåt ingen möjighet att hitta utvecklande sysselsättningar för dig då vår administration i stort kommer att försvinna. Vi kommer därför att avsluta din anställning inom föreskriven uppsägningstid (6-12 månader, då jag jobbat där mer än 10 år) eller tidigare om vi kan finna en för alla parter rimlig tidpunkt
Du bör ta kontakt med ditt fack..."
Facket undrade varför arbetsgivaren i sig själva inte kontaktat dem för att inleda förhandling. Det är inte min sak. Men nu har jag ordnat det i alla fall.
Arbetsförmedlingen tvår som vanligt sina händer och kan inget göra förrän min anställning upphört...
Jag har sett mig om efter andra arbetsplatser i fem år, eftersom det varit tufft läge längre än så. Men det är inte så lätt att hitta tjänster på 50 %.
Om någon vet något seriöst företag/förening som vet vad det innebär att vara arbetsgivare och är i behov av administrativ eller liknande hjälp på halvtidsbasis är ni välkomna att hojta.
Lönebidrag/liknande bidrag finns att tillgå.
Som sagt, några exempel på vad jag kan och är beredd att bita i:
Administration med sedvanliga kontorsuppgifter (handel och kontor på Risbergska i botten, med en termins ADB och terminalhantering på samma skola, samt flertalet kurser på AMU i ordbehandling, även kortkurser i kommunikation och projekthandledning)
Konferensbokningar
Hjälp med sociala medier (som ni vet gillar jag att fotografera och skriva)
Turism, djur, natur, kultur (jag är ju utbildad natur- och kulturvägledare vid SLU)*
Fritidsledare... (jag är ju utbildad fritidspedagog vid Örebro Universitet)
Jag är ute efter en arbetsplats, där jag får JOBBA 50 procent, utifrån MINA förutsättningar och inte agera rundningsmärke.