100% smältbarhet???

P

pys1

En återförsäljare av ett känt Engelsk myslifoder påstår att protein mängden som står på säcken : Protein 12,5% är lika med 125g smrp.Kan det verkligen vara så hög smältbarhet, är det för att det är ångkokt/mocroniserat? Någon som vet? :confused:
 
Sv: 100% smältbarhet???

Om det står smältbart i % så är det ju så...eller läser du på råprotein ?? 125 är väl inte så skyhögt heller.....finns ju högre ;-)
 
Sv: 100% smältbarhet???

Det står bara protein på säcken inte smältbart. men det står ju på engelska.
 
Sv: 100% smältbarhet???

Engelsmännen anger för det mest crude protein=råprotein inte digestible protein=smältbart pr
 

Liknande trådar

Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 888
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 250
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 733
Senast: Jamtland
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 056
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp