Sv: 09rna del 2
Ser jättetrevligt ut! Du rider mycket trevligt och det är sällan man ser ryttare som KAN rida lätt och inte bara hastar sig upp/ner upp/ner!.
Ottisen: Att dom tappar bakben när dom inte är starka och stbila nog i kroppen är enligt min erfarenhet inte särskilt ovanlig. Kommer säkert att ge sig med tiden
.
*kl*
Här går det fortsatt framåt. Häromdagen gjorde vi tre galoppfattningar på tre försök ute i skogen, tjoho
. Han har så himla stor och fin galopp att jag förstår att han har lite svårt att få till det helt under ryttare. Har haft problem att han spänt till nr man bett honom att gå framåt och då har han bromsat istället-men det blir bättre och bättre.
Förra veckan var vi på kliniken för tandkoll och det fanns inga anmärkning och heller inga vargtänder. Har ju inte kunnat känna att han skulle ha några heller, men när den andra ändå skulle kollas fick Juno också hänga med
.
Planen här framöver är att han ska gå juni ut och kanske även första veckan i juli. Sen blir det stoooort sommarbete under juli för att sen dra igång i augusti och matcha inför kvalitén. I juni och augusti (och september) kommer han att vara ute på gräs men vara inne på natten. Han är redan rätt mkt för tjock och vägde 393kg på kliniken
. Så därav blir det begränsad tid på betet och mer motion i sommar. Han har ju inte direkt överarbetats hittills mitt försummade lilla djur
.