Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Min häst har fått två stora svullnader strax bakom sadelgjorden. De är lika stora och ca 1x1 dm, samt 2 cm utåtstående. De är ganska...
Svar
7
· Visningar
3 082
Senast: hubinette
·
B
Foder & Strö Hej allesamman, Jag fattar ingenting :confused: om mineraler/vitaminer mm. Om inte hö'et är anlyserat så man inte vet värden på det...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Bucus
·
Hästvård Vad beror det på at en häst blir gallig när den stått i box över natten... Min 4-åring (promenadrids max 3-4dgr i veckan ) har gallor...
Svar
10
· Visningar
1 313
Senast: skuggi
·
F
Foder & Strö Jag har bytt från helhavre till kornkross och undrar: Skall man väga eller mäta kornkrossen? Det väger ju mindre än helhavre, men det...
Svar
2
· Visningar
978
Senast: smiling_sun
·
S
Hästvård nu behöver vi akut hjälp av alla er urinexperter det är så att min kompis häst har haft lite problem med kisseriet under våren och...
Svar
19
· Visningar
3 807
Senast: Sunnan
·
G
Foder & Strö behoven för magnesium, det är ju lite trådar om det nu men jag undrar vad behoven är? Och när jag ändå är igång och skriver så undrar...
Svar
6
· Visningar
2 527
Senast: sissu
·
Foder & Strö ger jag min häst och det är ju så vansinnigt smidigt. Men det har uppståt en diskussion i mitt stall om det ska vara torrt eller blött...
Svar
2
· Visningar
1 164
Senast: pinky
·
Hästvård Vad kostar en sådan ungefär, biverkningar, bra eller dåligt? Har ett sto som brunstar rejält och blir riktigt grinig & tjurig. Börjar...
Svar
5
· Visningar
3 121
Senast: Spirit
·
B
Foder & Strö Hej! Jag köper hö/hösilage av en bonde som leverar till mig. Nu har jag börjat fundera på om jag skall skicka på analys. Han säger ts...
Svar
10
· Visningar
1 471
Senast: Bim
·
Hästvård Nu när den kalla årstiden närmar sig så kommer ju den vanliga frågan upp täcke eller inte täcke. Förra året gick min häst utan täcke och...
Svar
5
· Visningar
1 256
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Hestekraft har en rekommendation om foderstater. På denna står att man skall komplettera med ex. havre, alltså ca fifty-fifty. Men om...
Svar
4
· Visningar
1 212
Senast: Lydia
·
S
Hästvård Vilka tänder tappar hästen vi två års ålder? Min pojke har tappat båda framtänderna i överkäken nu. Ska han tappa fler nu? Igår så...
Svar
2
· Visningar
1 607
Senast: space_cowgirl
·
B
Foder & Strö Ung hur mkt väger en liter Lucernpellets ?
Svar
18
· Visningar
3 528
Senast: fragvis
·
F
Hästvård ...som jag fick när min häst fick jättebölder av alla insektsbett i somras: Hästar som får mkt protein blir känsligare för insektsbett...
Svar
2
· Visningar
1 281
S
Hästvård Fick ett samtal från min kompis att min häst gick på 3 ben Jag blev helt kall slängde mig i bilen och åkte dit. Jo, då det var sant, han...
Svar
1
· Visningar
1 708
Senast: bullis1
·
P
Foder & Strö jag vet tt detta inte är rätt sida för att fråga om foder men, det gäller foder till ett 4 mån föl och det är ju här avelsmännikorna...
Svar
16
· Visningar
1 809
Hästvård Jag har haft min häst i två år nu ungefär och första året så reagerade hon inte på solen. Förra sommaren så blev hon bränd på mulen, hon...
Svar
6
· Visningar
1 671
Senast: Lydia
·
Hästvård Jag bara undrar om arnikaliniment måste spädas innan man bandagerar uppepå? OM det nu ska spädas, hur mycket? På min flaska står det...
Svar
2
· Visningar
1 791
Senast: Noteca
·
S
Foder & Strö Det är ju ganska inne just nu att ge hästarna örter av alla dess slag, och priserna är ju hutlösa. Finns det någonting man kan plocka...
Svar
14
· Visningar
2 107
Senast: Centaur
·
Foder & Strö \"Föl ska inte äta havre\"..? + BESVIKEN! Mailade Dynavena för att fråga vad de tog för deras foder Mixt, och om de kunde tänka sig...
2
Svar
31
· Visningar
3 948
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar