Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Vi har en gammalman 27 år som ska avlivas inom närmaste månaden. Vi kommer att ta hem trotjänaravlivning och de tar ju kroppen med sig...
Svar
14
· Visningar
3 000
Senast: Chlo
·
Foder & Strö jag har en häst som rids ganska regelbundet och tävlar ibland, dock ingen hårdträning. han har mycket energi är kraftig och behöver inte...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: Jessica
·
Hästvård Jag blir snart matt. Har ju gnällt om att Kele fryser så hon skakar såfort det regnar minsta lilla. Nu har hon dock vid flera...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 644
Hästvård Zincaband har tydligen utgått i sortimentet hos apoteket. :eek: Någon som vet något bra alternativ?!? Finns tydligen en produkt som...
Svar
7
· Visningar
2 886
Senast: Soffan74
·
A
Hästvård Vilken sort ska man ha isf? Har hört att det kan var bra för att förebygga kolik av is/snö på gräset också så man kanske kan slå två...
Svar
4
· Visningar
1 357
Senast: space_cowgirl
·
Hästvård Eftersom min häst kissar så otroligt mycket så testade jag hennes urin med teststickor för människor. Någon som vet om hästar ska ha...
Svar
2
· Visningar
1 199
Senast: space_cowgirl
·
S
Foder & Strö Kan man ge vanliga nypon till hästar, alltså att man går ut och plockar själv, eller är det bra om man torkar dom först eller nåt? jag...
Svar
6
· Visningar
1 695
Senast: RebeckaKihlberg
·
Hästvård blev "domen" på min Stormy idag. Hans hovben hade ej sänkt sig eller roterat, men låg precis på gränsen. Detta kan hända som en...
Svar
9
· Visningar
1 949
Senast: armada
·
Foder & Strö Vi ska börja med hösilage och efter att vaccinationerna är klara har vi detta silage: ts 56 Energi 5,1 Ca...
Svar
7
· Visningar
997
Senast: Jessica
·
Hästvård Min lille ponny kastrerades för snart tre veckor sedan. Allt gick bra, han fick ingen feber och är pigg och glad. Det enda som bekymrar...
Svar
7
· Visningar
3 454
Senast: Gul22
·
Hästvård Men annars får någon lov att flytta den :idea: I alla fall, Min häst var hos vet. ( vetrinären ) för ca 1 vecka sedan & raspade...
Svar
4
· Visningar
916
Hästvård Lovade uppdatera om valacken med hasledsinflammation. Sprutad två ggr men kändes mycket bättre efter andra gången och jag funderade lite...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: majja22
·
F
Foder & Strö Jag har en arab som har blivit som ett bowlingklot det senaste halvåret. Jag ger henne så lite mat jag vågar, utan att riskera att det...
Svar
15
· Visningar
1 603
Senast: **BORTTAGEN**
·
  • Låst
Hästvård hej! Har ju skrivit innan om "min" cancan. Hosthästen. Hon går ridläger på sommaren och sen har jag henne under resten utav året. Hon...
Svar
10
· Visningar
1 450
Senast: Jen80
·
I
Foder & Strö Har en 1,5 åring fullblod. Finns det någon mer som har en? (är säkert inte den enda =) ) Skulle vara roligt att höra vad ni ger eran...
Svar
5
· Visningar
1 046
Senast: Nenix
·
H
Foder & Strö Tror äntligen jag fått tag i ett bra hö för min unghäst. Pratade med bonden för två veckor sedan och då hade han bara analyserat Energi...
Svar
3
· Visningar
945
Senast: Hawaii
·
P
Hästvård 11 årigt sto som visar en halv grad efter böjprov på hö. fram å knappt en halv grad på hö. bak. Vet. sa att d inte var någon katastrof...
Svar
8
· Visningar
1 244
Senast: Peluso
·
B
Foder & Strö Ungefär hur länge står sig det? Tacksam för svar! *cia* :bump:
Svar
1
· Visningar
865
Senast: cilvia
·
C
Foder & Strö Hej! Vad är det för magnesiumvärden i Havre, Betfor, Vetekli, Soja, Lusern och Betfor? MVH//Karin
Svar
2
· Visningar
773
Senast: cruella
·
B
Foder & Strö Vad skall jag välja? Krossad havre håller väll sig inte så fräch hur länge som hellst eller? 30kg lär räcka ett antal månader åt min...
2
Svar
26
· Visningar
2 977
Senast: gonkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?