Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Min häst ska avlivas. Inom en månad. Veterinären var här igår och tittade på hans skada. Han har varit halt länge, nästan två månader... 2
Svar
24
· Visningar
2 504
Senast: Pälskling
·
Hästvård Läste med förfäran en artikel i tidningen Hästfynd igår. Den handlade om hästar som döms ut för tidigt pga förslitningsskador som de...
Svar
13
· Visningar
1 797
Senast: palle
·
Hästvård Skulle någon kunna beskriva denna "sjukdom" lite mer ingående för mig. Hur den uppstår, orsaken, symtom, vad man gör för att behandla...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: Johanna_Agge
·
L
Hästvård Snart är det dag för den där härligt underbara leriga tiden, när hagarna ser ut som rena gytjebadet. ;) Tänkte höra efter vad ni tycker... 2
Svar
25
· Visningar
4 458
Senast: Gumman
·
V
Hästvård hur mkt kostar det att veterinärbesiktiga en shettis, och vet Du någon bra veterinär i närheten av Jönköping?? :bow: :bow: :bow: :bow:
Svar
4
· Visningar
1 104
Hästvård I lördags var jag och en kompis var ute och red. Hon red min Nova och jag hade lånat en annan kompis häst. När vi var långt hemmifrån...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Lindaslycka
·
B
Hästvård Har köpt en häst som väver. Har aldrig haft en sån förut så jag undrar hur mycket det sliter egentligen. Han har en ganska kraftig...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Har idag varit till klinik med varmblodet och fått diagnosen tuppspatt. Någon som har erfarenhet av det? Prognosen var ju synnerligen...
Svar
3
· Visningar
2 202
Senast: kopparberg
·
Hästvård Hej! Undrar om det är någon som vet när jag ska ge tredje sprutan. Jag har gett 1:a 4/9 2:a 2/10 Vaccinerar mot hästinfluensa...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: lil-sis
·
J
Hästvård jag vaknade natt å bara kom på det han har spatt!! men kan det vara det? han är 19 år varmblod... när man rider honom så går ha stelt...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Johanna_Agge
·
C
Hästvård Min hästs boxgranne / hagkompis äter upp min hästs svans!!! Vad ska jag göra. Kan man kleta in nåt äckligt i svansen på (övre delen på...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: Boj
·
F
Hästvård Jag rider på en gräsbana (fint uttryck för en gräsbevuxen åkerplätt ;)) , och nu undrar jag vad ni säger om att brodda med gräsbroddar...
Svar
5
· Visningar
1 517
Senast: Ramona
·
A
Hästvård Mitt 4-mån hingstföl skulle verkas av hovslagaren idag. Han upptäckte då att han hade bärrandsröta. Det hade inte hunnit gå så långt som...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: ameo
·
L
Hästvård kan hästar vara det? ha svart kropp o orange(fux) man?! såg en på hästnet... såg lite hm... konstigt ut!!
Svar
13
· Visningar
1 448
Hästvård \"Extrem\" trötthet efter lektionsridning Jag har ett 18-årigt sto som är fräscht för sin ålder och i god kondition. Hon rids sju...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: Nina83
·
S
Hästvård Tappa tänder - Knöl under \"hakan\" För ca en vecka sedan upptäckte jag en pingisbollsstor, hård knöl på det ena käkbenet(?) på min...
Svar
4
· Visningar
4 554
Senast: smulis27
·
B
Hästvård Har klämt på min unghäst samt min tillridningshäst idag och hittade följande spänningar: Häst 1: Både bakknäna samt höger sida av korset...
Svar
1
· Visningar
1 017
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Min pålle har några dagar denna veckan haft väldigt låg temp, ungerfär 35,3 - 35,6. Vad beror det på? Han har 37 i medeltemp.
Svar
4
· Visningar
3 569
Senast: sova
·
Hästvård Min pålle blev undersökt av en equiterapeut som fann att han var stel i lederna på höger bakben. Hon rek att jag lät röntga knä och has...
Svar
1
· Visningar
1 297
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Hur ser dom ut? jag tror att min häst har fått det... Hon har haft ca 5mm stor (äkligt) kryp. Hon har haft mer än en :( om det inte är...
Svar
7
· Visningar
1 750
Senast: piggis_83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka