Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Ska åka med min fyrbente vän på kurs nästa helg och är nu lite fundersam över själva transporten - har aldrig varit "ansvarig" själv...
Svar
3
· Visningar
1 140
Senast: Elric
·
B
Träning Någon som vet vart man hittar hur mycket vikt max som kan anses är lämpligt till olika raser ?
Svar
2
· Visningar
1 341
Senast: Bratt
·
Ridning Nu vill jag också lära mig! Vad tittar ni efter, och hur skiljer ni det som är "rätt" från det som är "fel"? (Är medveten om att...
2
Svar
25
· Visningar
4 671
Senast: moli
·
P
Träning Har lite funderingar kring det här med transportering av hästar. Det är så att jag har alltid fått lära mig att en ensam häst bör stå...
Svar
19
· Visningar
1 950
Senast: maximilia
·
U
Ridning Det kommer ibland trådar där man hamnar på diskussioner om hur illa det står till med alla "barockryttare" som på olika sätt gör fel -...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 867
R
Träning *suck*...köpte en shettis hingst för ½år sedan, han var inte tränsvan osv. utan allt det har jag skött själv vilket har gått super bra...
Svar
6
· Visningar
1 522
Senast: Shettisar
·
Träning Mitt lilla tvååriga sto longerar jag i kapson, hon lyssnar till röstkommandon. Jag leder och hanterar och sköter. Har ännu ej haft på...
Svar
17
· Visningar
2 063
Senast: ProffeLoff
·
Träning Hur får man lite stil på hästen även om man rider med långa tyglar? Jag rider min enbart på långa tyglar och sidepull, vi har alltid...
Svar
4
· Visningar
1 349
Senast: mian1
·
Ridning Hur gör ni för att ta hästen ur en piaff? Min häst har inga problem med att vinkla in och bära och trampa, däremot har jag problem med...
Svar
12
· Visningar
3 074
Senast: Asa_S
·
Z
Ridning av Charles de Kunffy. Första uppgåvan är från 1936, jag har fått tag på en från 70-talet. Någon som har hört om den eller läst den? Jag...
Svar
16
· Visningar
2 145
Senast: tuaphua
·
F
Träning En sak som jag länge undrat över är varför folk gapar, skriker och slår på sina hingstar när de börjar "brumma" efter ston?! Och varför...
2
Svar
34
· Visningar
3 456
Träning Jag håller på att lära min häst att lasta då jag har väldiga problem med det. Hon får nu äta sitt kraft foder i trailern. Men när jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 907
Senast: RebeckaKihlberg
·
Träning Skulle vilja ha några tips/ råd på vad jag ska göra med min nya häst. Jag har haft honom o ca 4 veckor nu och han är snäll och...
Svar
5
· Visningar
1 269
Senast: Gabriol
·
Träning Nu skulle jag vilja ha ett gott råd av er. I år har jag fått ett fint hingsföl (travare) som jag hoppas väldigt mycket på. Anser ni att...
Svar
11
· Visningar
1 724
Senast: Grana
·
N
Träning jag importerade en häst från spanien förra året. när jag prov red honom där nere var han jätte bra lugn och stabil, när jag fick hem...
Svar
16
· Visningar
5 043
D
Träning Har kämpat med att försöka lyfta bak på min lilla tjej som nu är 1½, men det går inte! Vet inte vad jag ska göra! Måste ha tips! Lugnt...
Svar
4
· Visningar
1 585
Senast: Nyfiken
·
T
Träning Sommar-\"bete\"? Hej! Just jag har ju inte mina hästar på bete på sommaren, även fast dom går ute dygnet runt rider jag som vanligt...
Svar
4
· Visningar
1 404
Senast: sante
·
A
Träning vad har ni för framtida plner för dom? sattsar ni på 3års eller har, ska på premierig? vill höra mig för hur andra beter sig med sina...
Svar
7
· Visningar
1 380
Senast: KESO
·
L
Träning \"NH-inspirerande\" praktik!! Hej alla!! Jag går nu och läser på ett naturbruksgymnasium, komvux utbilddning hästskötsel. Har börjat nu...
Svar
1
· Visningar
1 275
Senast: angelaL
·
Träning Min treåring har börjat med något väldigt jobbigt. När han ska longeras går han utmärkt på linan, men när han ska göra halt och jag ska...
Svar
1
· Visningar
1 135
Senast: Asa_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp