Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning hej! Hoppas någon har lite bättre koll än jag och skulle kunna hjälpa mig. Idag har jag en ridbana 40*20 med paddex. Nu funderar jag på...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: FvP
·
Ekonomi & Juridik Hejhallå, vad är rimlig provision att ge en beridare? Exemeplvis, hästen rids av beridaren ett par gånger i veckan och säljs efter ca. 3...
Svar
5
· Visningar
1 367
Senast: lady_vip
·
Anläggning Sommarens projekt är att bygga ut stallet med en spolspilta - efterlängtat! Det kommer att bli en separat del men med ingång från...
Svar
9
· Visningar
4 403
Gnägg Finns det någon tråd för oss med gula hästar? Om inte annat vore det lite kul med en tråd för alla Isabelles, gulbruna, gulsvarta och...
2
Svar
34
· Visningar
4 508
Senast: Lazer09
·
Anläggning (Alltså herregud, har suttit i en timme och letat rätt "rubrik" att posta inlägget i, hittar inget "STALL"?) I våras blev jag hipsvips...
Svar
3
· Visningar
1 713
Ekonomi & Juridik Konstig rubrik. Men när man köper häst och ska betala hur gör man med betalningen? Allt kontant i handen? Eller hur har du gjort?
2
Svar
30
· Visningar
4 933
Hästmänniskan Ridsportentreprenör, BYS "nygamla" utbildning. Någon som sökt den? Någon som kanske gått där och kan berätta mer om ridskolan?
Svar
0
· Visningar
518
Senast: Heldin
·
Anläggning Hej. Vet att det finns massor trådar om detta men jag skriver en ny för att kunna få svar på mina. Vi har nu bestämt hur vi vill bygga...
Svar
18
· Visningar
3 550
Senast: in2u
·
Anläggning Vi har i dagarna äntligen köpt oss en egen hästgård :love: Vi flyttar in i mitten av december. Idag finns det ett "tillfälligt" stall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
20 970
Senast: Catrool
·
Hästmänniskan Jag har försökt att läsa lite om vad Allemansrätten säger men har inte riktigt klart i hur man ska tolka den. Nån som vet vad som...
2
Svar
31
· Visningar
4 742
Ekonomi & Juridik Jag är ruskigt trött och besviken och ledsen över mitt försäkringsbolags handläggningstider just nu och är därför intresserad av hur...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 690
Senast: Alexandra_W
·
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Pigalle
·
Anläggning Hejsan! Betesmarkerna på gården vi har köpt är förvuxna med delvis tuvor. Behöver nu fixa till dem om det ska växa något alls och undrar...
Svar
5
· Visningar
1 188
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 239
Senast: Nielaa
·
Ekonomi & Juridik Hej! Känner att jag behöver lite råd och någon att diskutera med. Som de allra flesta hästmänniskor har drömmen alltid varit att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
2 455
Senast: Billy
·
Gnägg Hej! Vi har väl alla gjort något köp någon gång som anses vara lite dumt i någon annans ögon/öron. Jag kan börja med mitt exempel...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 314
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Undrar om någon vet vad avtalet hos kommunal ligger på för hästskötare? Har blivit erbjuden ett (till!) jobb hos en uppfödare och...
Svar
8
· Visningar
1 878
Senast: saltopeppar
·
Anläggning Hejsan! Alla aktiva hästmänniskor med kunskap om att bygga ridhus, vi är ett gäng som behöver massa tips. Min första fråga är, hur nära...
Svar
5
· Visningar
2 020
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan har tänkt att ansöka till det till hösten! Men har några frågor, främst kring ekonomin. Det är CSN berättigat läser jag. Hur mycket per...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: tolksele
·
Hästmänniskan Är det fler här som kan få ont på utsidan ankeln efter ett pass med mycket lättridning eller fältsits? Tänkte väl mest se om det...
Svar
15
· Visningar
8 499
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp