Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Min bror var ute och gick med hunden på en mindre skogsstig. Ett mötande hästekipage närmar sig. Min bror med hund tar några steg...
2
Svar
36
· Visningar
3 253
Senast: kryddelydd
·
Ekonomi & Juridik Jag har just bestämt med mitt livs första medryttare och började fundera på kontrakt. Vad ska man ha med? Finns det någon som kan ge...
2
Svar
39
· Visningar
2 809
Senast: troxel
·
Ekonomi & Juridik Jag funderar lite på att eventuellt hyra ut en stallplats i vinter då jag bara kommer att ha två hästar och tre på många sätt är enklare...
Svar
13
· Visningar
2 746
Senast: Cilva
·
Gnägg Stallbygge beräknat till våren 2015. Vi har velat fram och tillbaka i vilket material vi ska bygga. Eftersom vi enbart har hobbyhästar...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Snubbelfot
·
Ekonomi & Juridik Kan man stämma veterinär eller en tränare på kostnader som blir under eftervården ( komplikationer) efter en operation på grund av att...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 659
Senast: doleron
·
Ekonomi & Juridik Jag har uppfödning i liten skala och ska nu sälja en treåring jag har fött upp själv. Hästen är väl försäkrad och har varit det hela...
2
Svar
32
· Visningar
2 664
Senast: kinne
·
Hästmänniskan Har ingen aning om vart jag ska posta denna tråd någonstans, men flytta den ifall jag är helt fel ute!:laugh: Iallafall så är min...
Svar
3
· Visningar
788
Hästmänniskan Vi var tvungna att sälja vårt äldre gotlandsruss i samband med en utlandsflytt. I köpeavtalet skev jag att om hästen skall avyttras ska...
Svar
19
· Visningar
2 476
Gnägg ...på egenbyggda stall och dess inredning önskas!
2
Svar
21
· Visningar
3 428
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Köpte en hingst förra året. Född 2014. Tänkte att använda till avel. Tog hem honom när han var 8 månader (jan 2015) Men nu verkar det...
Svar
13
· Visningar
2 454
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Känslan av hopplöshet lägger sig lite över mig. För att försöka hålla mig kort och begriplig. Hur pratar man med en av sina bästa vänner...
Svar
13
· Visningar
2 209
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Anonymt nick, jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. I alla fall har det kommit till min kännedom att en människa med förbud att...
Svar
3
· Visningar
1 908
Senast: a1agnlju
·
Ekonomi & Juridik Om jag som näringsidkare importerar en häst från utlandet, säljer den vidare inom en månad i Sverige. Hästen är besiktigad, utan...
Svar
11
· Visningar
1 356
Senast: kryddelydd
·
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
3 938
Senast: spinxx
·
Gnägg Fy djävulen så trött jag är på alla avgifter . Ny lag träder i kraft 2016 att alla hästar som inte är födda i Sverige, men har godkänt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 183
Senast: Nielaa
·
Svar
0
· Visningar
319
Senast: Cosy
·
Svar
0
· Visningar
272
Senast: Cosy
·
Anläggning Har ni gjort någon uppbindningsplats ute? Någon som hittat stolpar på nätet att köpa färdiga eller har ni tillverkat själva? Har har ni...
Svar
6
· Visningar
2 100
Gnägg Hejsan! Har ridit på ridskola i 13 år och känner att det är dags för mig att ta ett steg till och har ordnat att hyra en D ponny i en...
Svar
5
· Visningar
1 881
Senast: Grazing
·
Gnägg När jag kollar på såna där program så undrar jag alltid hur jag skulle reagera om det dök upp ett TV-team när jag var på klinik med mitt...
Svar
19
· Visningar
2 030
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp