Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast ha folk att be om ursäkt? :crazy:

Visst är det tråkigt när folk inte är så aktiva, men jag tycker det här låter som en i sin tur tråkig grundinställning till lekarna och spelare...
Det är väl bäst jag stryker mig med min tråkiga inställning. Bättre att ha med folk som inte dyker upp för jämnan och förstör lekarna.

Det är väl bäst jag stryker mig med min tråkiga inställning. Bättre att ha med folk som inte dyker upp för jämnan och förstör lekarna.

Trist ton förstör också lekarna. Vi är ju överens om att det är ett jäkla sätt att anmäla sig men sen inte dyka upp, lek efter lek. Men det blir inte roligare av trist stämning.

Trist ton förstör också lekarna. Vi är ju överens om att det är ett jäkla sätt att anmäla sig men sen inte dyka upp, lek efter lek. Men det blir inte roligare av trist stämning.
Det har varit orsaken till trist stämning i lekarna, det är det jag vill undvika. Men då har jag en trist syn på spelare och lekar.

Ja jag har ju den tråkiga inställningen att folk ska ha lite hyfs och säga "sorry jag försov mig" om de missar och inte bara utebli och anmäla sig till nästa lek. När det är en tråkig grundinställning till lekar och spelare så tror jag inte jag platsar här.

Men poängen är väl att vi ska ha roligt, det är ju lekar? Sen var det inte din inställning jag riktigt menade, utan den mer allmänna "hur vi förhåller oss till varandra och leken"-inställningen som skulle följa om man gjorde så. Jag kan bli irriterad på saker i lekarna ibland också, men jag tror det i längden är bättre att jag försöker svälja irritationen och fokusera på att det är kul, ska vara kul, och att försöka reglera bort allt som kan skapa irritation skulle (tror jag) stympa en hel del av "lek"-aspekten.

Du verkar jättearg, och jag fattar inte riktigt varför...

Kan det ha att göra med att du talade om för mig att jag har en tråkig inställning till leken och deltagare? Nej jag är inte arg, bara ledsen över ett fult påopp.

Kan det ha att göra med att du talade om för mig att jag har en tråkig inställning till leken och deltagare? Nej jag är inte arg, bara ledsen över ett fult påopp.

OK, då ber jag så mycket om ursäkt. Det var som sagt verkligen inte så jag menade det, och jag är ledsen om jag fick det att låta så.

Förlåt, jag hänvisade till att det ju är det vi moderatorer gör - sitter i @Gunnar s lada och vevar generatorn som håller Buke igång.
Så myndighetsutövande är vi moderatorer! Fråga @Lobelia , hon la ju av efter förslitningsskador! :D

Skämt åsido, jag minns inte ens diskussioner om att lekarna inte borde få finnas här, antagligen låg de på Ungdom då och där har jag aldrig haft koll. :)

Jag tror lekarna låg under Äldre ungdom när disskussionerna fördes( det är ju ganska nyligen lekarna flyttades till senior) sen tror jag U hade egna lekar paralellt en period också.

Saken var väl som jag minns det att man inte fick bestämma vem som fick skriva i en tråd på buke. Men att lekarna fick hållas men att även folk som inte lekte fick skriva i tråden. Eller något åt det hållet kommer inte ihåg riktigt. Fast vad som sades då spelar väl inte så stor roll. Frågan är väl snarare vad som är okej nu.

Att förbjuda folk att anmäla sig kan jag inte tänka mig hade varit okej(Fast ett tag fanns det ett maxtak för att lekarna inte skulle bli förstora men då listan var full startades då en ny och då fick ju folk vara med där isället om de inte fick plats)

Sen personligen förstår jag inte riktigt "aktivitetshetsen", visst är det tåkigt när folk är oaktiva men jag tycker det stör lekarna mer när fok kickas för minsta lilla frånvaro. Så där tycker jag annorlunda än många andra verkar det som. Jag tycker också att det ofta blir mycket jobbigare med ersättare än någon som är fortsatt oaktiv(det går inte att få svar när jag undrar över sådant som skrevs i början eftersom den personen inte är kvar i leken även om dens roll är det och det går inte att dra några några slutsatser kring hur hens misstankar/ funderingar/ resonemang/ teorier har ändrat sig osv)

"Förr" var det (vad jag minns) snällare aktivetets regler(typ att folk kickades om de inte skrivit i tråden på 48 timmar) jag föredrog nog det framför de hårdare som är nu men det är klart det märks ju mer när folk är borta om det bara är 12 som leker jämfört med 24 stycken.

LL: @Paddington
1. Habina
2. Klara
3. Matmissbrukaren
4. Lilltess
5. Koppen
6. Myrten
7. cirkus
8. Snurrfian
9. Lobelia
10. LenaH
11. LindgrenV
12. Idahoe
13. Monstermom
14. Niyama
15. TeamLundVer
16. Hedinn

Jag måste. Nu är dessutom viktigaste delen av personalstyrkan tillbaka, så bör ha mer tid! :D

@glömmerallt fast de som kickas snabbt är ju de som har en historia av att utebli fler gånger. Anmars brukar ju lite taskig aktivitet och en missad röst vara okej.

Visst men det stör ju leken lika mycket oavasett hur aktiva de brukar vara det har ju inte betydelse för innevarande lek.

Sen har jag generellt i så mycket problem att folk kickas utan det är ersättandet som är jobbigt(Så många gånger som jag varit LL så inser jag ju att det ibland behövs för balansen men jag tycker ändå det blir besvärligt när man tex. misstänker någon för något man inte alls kan fråga hen om eftersom det inte var hen som skrev det.) Föredrar när det är lösningar som din nu senast när du kickade mig.

Sen kan jag tycka en del normalt aktiva också kickas/ersätts snabbt ibland, beror väl en del på vem som är LL. Generellt tycker jag det är upp till varje LL att avgöra vad den tycker är bäst för leken och jag har inga problem om aktivitetsreglerna varierar mycket mellan lekarna.

Sen har jag sällan problem med att bli kickad själv när jag är oaktiv jag får ändå bara dåligt samvete för att jag inte ger folk mer att gå på så det är mest skönt att slippa oroa sig för det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 130
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 917
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 547
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kräkningar
  • Akvarietråden V