Sv: Valp 2012

*knapplån

Dags att putta upp tråden!
Imorgon, eller ja... "idag", ska jag hämta min lille plutt! Bilder bilder säger jag bara! :bump: Ska bara lyckas lista ut hur man lägger in dem också.. Nåja, det blir säkert tid till det med ;)

kl

Här vill jag vara med! Men jag är i startgroparnas startgropar. Står med på kölista till en kommande kull i Norge. Man väntar på att tiken ska löpa, så det dröjer minst 4 månader. Alltså en 2013 valp, men den tråden finns ju inte än, hehe. Känns som en livstid att vänta :p Är det något särskilt man bör tänka på? Det blir väl en import så ska några papper skickas in eller någon tull passeras?

Nu är han här! :D Mycket spring i benen kan jag säga :p

294qxoy.jpg

KL

Här går det fortsatt bara bra, förutom att liten visade sig ha en urinvägsinfektion med sig från uppfödaren.
Han är gudomlig att ha att göra med, så mjuk och lätt på alla sätt och vis, men ändå bus och lite jädrar anamma.
Vi har börjat träna småsaker (sitt, ligg, ögonkontakt, stanna kvar och ingångar på vänster sida (inför fotgåendet)) och det går bara framåt!

*KL*

Efter ett rasbyte från berner till labbe, så är vi på g med valp i sommar. I helgen var vi och hälsade på valparna och jag är helt betagen. :)

Så nu är det nedräkning tills mitten av juli och det blir dags att hämta valpen. Tre och en halv vecka kvar och jag är löjligt förväntansfull.

*kl*

Wiiiie, jag har blivit med valp! Har funderat och önskat länge, och fram och tillbaka och avigt och rätt men tillslut kommit fram till att jag verkligen ville ha en hund. Så i söndags hämtade jag henne, Fiffi :love:

DSC_0327.jpg

DSC_0333.jpg

DSC_0299.jpg

IMG_1244.jpg

DSC_0347.jpg

*KL*

Nu börjar det hända saker, tiken som förhoppningsvis blir mamma till "vår" valp löper och ska paras. :laugh:

Spännande, hoppas att allt går som det ska =)

KL.

Kiro har passat på att tunna ut mattes plånbok lite genom att pussa/smaka på något djur i skogen och svullna upp i halva ansiktet så illa att man misstänkte ormbett och fick spendera en natt på Strömsholm :crazy: Så nu ska han ta det lugnt tills återbesöket den 3 juli, hur förklarar man det för en 5 månaders valp :cool: Glad att jag valde den försäkringen jag valde, kom ganska lindrigt undan ändå.

Annars så går det mesta bra, känns mer och mer som vi blir ett team. Vi jobbar lite lagom med lydnaden, ingångar och kontakt vid sidan mest ju nu så hoppas vi på att kunna gå några steg fot innan sommaren är slut. han blir ganska påverkad av värmen så vissa dagar blir det inte mycket gjort. Blir era valpar också det? Märks att han börjar bli könsmogen, fastnar gärna på fläckar ute och ibland får man tjata lite på han innan han går ifrån men det går att leva med.

Lovis blir flåsig i värmen, men går vi till skogen eller är inne så är hon lika energisk som vanligt. Vi brukar också gå och bada när det är som varmast, och då får hon en riktigt energikick.

Hoppas grabben kan ta det lugnt nu då, det är ju en lämplig årstid för att ta det lugnt!:)

*KL*

I söndags hämtade vi vår lilla valp. Det är min och sambons första egna lilla hund och vi är alldeles förälskade i henne!

Hon heter Iza och är av rasen mittelspitz.

extimg.asp

extimg.asp

*kl*

Länge sen jag uppdaterade om min lilla Love.
Han har hunnit bli snart 4 månader gammal, och har ju tyvärr enda sedan dagen jag hämtat hem honom varit sjuk.
Dóck pigg och glad precis som en valp ska vara, men har haft mycket konstiga utslag på hela kroppen vi inte kommit underfun med, FÖRENS NU! :D

Har har haft "varbölder" eller "varblåsor" överallt, främst i ansiktet, runt öron, mun och på öron och länge misstänkes det att det var Juvenil Celullit, och har behandlas med flera antibiotika kurer, Cortison, Cortisonsalvor osv men det har blommat upp varje gång kuren tagit slut, men nu har det kommit fram att han har Zinkbrist, som ger liknande symtpomer som just celulliten gör. Zingbrist är tydligen rätt vanlig bland polarhundar, hade jag faktiskt ingen anning om, och detta var veterinärens första fall av detta, men hon är duktig och har varit i kontakt med många andra och letat massa info :love:

Så nu äter Love zinktabletter, så nu ska han väl äntligen bli helt bra! :D
Mammas lilla Hjärtegryn :love:

DSC_1228.jpg

DSC_1215.jpg

DSC_1221.jpg

DSC_1226.jpg

DSC_1047-1.jpg

DSC_1028-1.jpg

Senast ändrad:

Visst är hon!!

Idag har hon lekt med katten. Fast katten försökte väl snarare jaga bort henne.
Hihi, katterna är besvärliga tycker vår lille lurv :angel: Antingen blir han jagad eller så får han inte jaga dom som han vill! ;)
Men det märks att han reagerar olika beroende på vilken katt och hur katten gör. Gammelkattgubben som träffat måånga valpar, han står ju bara stilla och då tycker valpis att den där provar jag att tugga lite på och när då kisse säger ifrån så är det bra med det.
Siamesen den kan man jaga, och terrorisera. Den tredje kissen jagas upp i träden. Haha. Det är lite roligt att se på ändå, han jagar ju bara om de springer så man önskar ju att de kunde förstå det katterna!

Ojoj! Var å tingade en UNDERBAR cc valp idag :D Huuur söt som helst å så väldigt livlig och framåt!
Så nu e det inte långt kvar, men ändå för lång. 8/8 får jag hämta mitt lilla frö :)
Känns liiite underligt dock då jag nyligt fick ta bort min unghund så det känns som att man går i repris lite, men det släpper nog så fort litenskiten kommit hem.
Lite nervöst också då jag kommer vara ybernojjig för att denna också ska åka på nå ledfel men man måste ju våga ta sig upp i sadeln igen när man ramlat av en gång. Och nu har jag garderat mig. Läst, frågat pratat och läst ännu mer sen kan man ju inte råda över sånt som inte syns, men med det jag läst och sett så känner jag mig trygg i mitt köp :D
Hur lägger jag in bilder? Fattar inte riktigt hur jag ska bete mig med det

KL

Jag är ju sällan inne här på forumet så ingen känner mig direkt. Men jag kan ändå inte motstå att visa upp min lilla nykomling. Lilla Pila (Pillan) har bott hos oss i en vecka och väger redan 1½ kilo mer än vår lhasa apso :D Men så ska hon bli en stor och ståtlig bullmastiff också :love:

561436_10150945842076200_51229651_n.jpg

9 veckor idag

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 190
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 900
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
888
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka