Sv: Valp 2012

Knapp

Inatt/igår kom vi hem med vår söta kille! Natten gick över förväntan, och nu har vi lyckats få i honom lite mat också. Tycker så mycket om honom redan! :love:

Jag kommer eventuellt att skaffa valp :) Har blivit tillfrågad att bli halvfodervärd på en ursöt tik av rasen dansksvensk gårdshund. Ska prata med min sambo när han kommer hem från skogen, där han varit i en vecka. Vi har pratat om hund tidigare så det är inget nytt. Uppfödaren är min bästa vän så jag har sett henne sedan hon var "nykläckt" :love:

Nykläckt bebbe:
562782_124493484351449_1287951119_n.jpg

Japp det är en Eurasier!! :) Är redan sååå kär i honom, han är så duktig och mysig. :love: hoppas det fortsätter så!!

KL

Min lille Barney fick sin första vuxentrimning häromdagen och börjar redan se ut som stora killen, fast ändå lika sööööt :love:!

543731_422728451094091_743024915_n.jpg

Men, åååh... Inte längtar jag mindre till början av juli efter att ha sett den bilden. :)

KL

Här är vår lilla lortgris, när han och "storasyster" hjälpts åt att försöka fälla ett träd :D

538071_3734811041406_1009977924_3490571_1806593651_n.jpg

Denna vecka har vi funderat på att döpa om honom till Kaxen...det börjar redan nu vara knäck i öronen ibland när vi ropar, om nåt är mer spännande, han tuggar på allt och vet vad som är förbjudet (då tar han det och rusar iväg med bus i blick), han blir arg om någ inte är som han vill (han inte får tag i leksaken tex).

Fast egentligen är han ganska gullig. Han finner sig väl till rätta i alla miljöer och har ännu inte blivit rädd eller stressad över nåt.

Naaaw vilken söt!
Jag önskar att vi bodde så vi kunde ha vår lös mer, men vi bor mitt i ett bostadsområde och än så länge så lyssnar han inte superbra på oss. Så om han ser någon människa drar han=/ kan ju bli väldigt fel och det är ju koppeltvång också. Längtar tills vi åker hem till min Pappa som bor på landet så han kan springa lös och man kan öva på att kalla in honom :)

Använd långlina så länge, utan att se till att det blir ryck i halsbandet så klart. Om han börjar springa iväg behöver man ju inte stampa på linan utan ta upp den i handen och liksom bromsa in.

Säger som hemlig skaffa en långlina. Använder det på min valp eftersom vi hade/har samma problem. Jag har en lina som är 10 m och har den alltid i en sele (ser nästan ut som en kaninsele)för att om det blir ett tvärt stopp så känns det inte som om risken för skada är lika stor.

Använder den fortfarande varje dag trots att han lyssnar ganska bra för att eliminera risken för att han gör "fel" och blir självbelönad eller riskerar att åka ut för en olycka. Jag håller inte i linan utan han får släpa den efter sig så håller jag koll på var linan är så att jag kan ta eller trampa på den om jag behöver. Önskar att vi hade kommit på att använda den från början för att slippa oroa sig när han var lös och jobbiga promenader med liten valp som inte vet hur man går i koppel.

En positiv bieffekt är att man får gå fram till han ganska ofta och rätta till eller trassla ut linan så han kopplar inte att jag går fram till han med något negativt som att det roliga är slut eller liknande vilket han gjorde de första veckorna.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 187
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 900
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
888
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka