Min vanliga otur.
Var iväg för att ta andra sprutan. Vid första vaccinationen var det bara att köra fram till sköterskan via en drive-inport, få sprutan, köra vidare. Jag behövde inte kliva ur bilen.
Den här gången trodde jag att det skulle vara samma sak. Eftersom jag bara hade tänkt vara hemma resten av dagen brydde jag mig inte om att klä mig ordentligt, "ingen ser ju ändå vad jag har på underdelen om jag bara sitter i bilen" så jag drog på mig en T-shirt och ett par pyjamasbyxor som jag knappt kunde med att gå till parkeringen 2 minuter bort i.
Tror ni inte då att det är ett helt annat upplägg den här gången?! Nu skulle man parkera bilen, gå 50 meter bort till en annan byggnad, stå i kö där för att komma in, sen blev jag hänvisad till ett bås längst in i lokalen (fick gå förbi alla som satt i båsen innan), fick till slut min spruta och därefter var det bara att sätta sig en kvart i det stora väntrummet där alla andra också skulle sitta i en kvart.
I MINA BLOMMIGA, SLITNA, ASFULA PYJAMASBYXOR SOM HAR HÅL SÅ ATT MAN SER MINA TROSOR BÅDE FRAM OCH BAK!!!
Alltså jag vill bara dö nu.