Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh vad heter den?Sitter i soffan med te och mackor. En vän hade hittat något på instagram om att det senare ska komma ny ben & jerry-smak till Sverige, en mintglass med chokladbitar! Om det stämmer kommer jag bli lycklig (och pank...).
Thick MintÅh vad heter den?
Åh vad heter den?
Thick Mint
Då finns det fler mint-glassar i deras sortimentNää, den heter väl Minter wonderland? (Åtminstone enligt de varu-nyhets-konton jag följer.)
Då finns det fler mint-glassar i deras sortiment
Nu har jag precis haft medarbetarsamtal och i samband med det berättat för chefen att jag är med barn. Det gick bra! Vi är mitt i en omorganisation, jag fick precis en ny tjänst som jag skrev på avtal för innan semestern så jag tackade för hans gratulationer och sa sen "Det ställer oss såklart inför ytterligare utmaningar i organisationen" men han svarade bara "Tack för att du säger så men barn kommer såklart före allt i livet, allt annat får stå tillbaks, och de kommer när de kommer". Det tyckte jag var gulligt!
Åh Häagendasz hade en sån för några år sedan, helt magisk med den godaste mintglassen någonsin Hoppas det blir en liknande variantSitter i soffan med te och mackor. En vän hade hittat något på instagram om att det senare ska komma ny ben & jerry-smak till Sverige, en mintglass med chokladbitar! Om det stämmer kommer jag bli lycklig (och pank...).
Skönt att höra. På sjukan (ja visst vården är ansträngd, detta var före corona) på ena kirurgavd. var det gud förbjude om du som ssk blev gravid.....Nu har jag precis haft medarbetarsamtal och i samband med det berättat för chefen att jag är med barn. Det gick bra! Vi är mitt i en omorganisation, jag fick precis en ny tjänst som jag skrev på avtal för innan semestern så jag tackade för hans gratulationer och sa sen "Det ställer oss såklart inför ytterligare utmaningar i organisationen" men han svarade bara "Tack för att du säger så men barn kommer såklart före allt i livet, allt annat får stå tillbaks, och de kommer när de kommer". Det tyckte jag var gulligt!
Kan du prata med habiliteringen om att de trycker på så vuxenpsyk tar emot dig? Går oftast lite lättare när kliniker pratar sinsemellan.Med risk för att låta extremt uppgiven/vet-inte-vad så känner jag mig som ett hopplöst fall nu
Jag blev ju utskriven från BUP i våras när jag fyllde 18 och nu verkar ingen kunna hjälpa mig. Läkaren på vårdcentralen sa till mig att patienter som mig inte kan hanteras där, eftersom våra fall är för komplexa. Dvs jag behöver tillhöra vuxenpsykiatrin.
Men vuxenpsykiatrin skyller tillbaka ansvaret på vårdcentralen med motivering att patienter som mig ska hanteras där. Sen, när inte det fungerade så skyllde de över ansvaret på habiliteringen.
Och idag var jag på mitt första (och sista?) möte på habiliteringen. Jag blev utfrågad om tusen olika saker och en del frågor var så luddiga att jag inte förstod något alls. Mötet slutade med att de sa "med största sannolikhet har du för stora problem för att vi ska kunna hjälpa dig här".
Så nu verkar det som att ingen kan/tänker hjälpa mig förrän jag mår bättre, eftersom varken vårdcentralen, vuxenpsykiatrin eller habiliteringen kan hjälpa mig. Och resultatet är att allt känns dåligt och att jag känner mig som ett väldigt hopplöst fall