Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så, då var en till bock på att göra listan klar: fotat och lagt ut fler tygkassar och en till handtagskondom i shoppen :p

Nu hoppa i kläder, och åka å lämna lite saker på loppisen tänkte jag, och ta mig en titt om dom har nått spännande. Och, kasta insamling!

Så, då var en till bock på att göra listan klar: fotat och lagt ut fler tygkassar och en till handtagskondom i shoppen :p

Nu hoppa i kläder, och åka å lämna lite saker på loppisen tänkte jag, och ta mig en titt om dom har nått spännande. Och, kasta insamling!

Har du bockar :angel:

Kastat det som skulle till insamlingen och lämnat saker hos pingstkyrkans loppis, och kom ut med 4 gammeldags änglar att hänga i julgranen och en söt snögubbe :) nu åka till erikshjälpen och se om dom har nått kul.

Helt sjukt på erikshjälpen :eek: det brukar vara mycket folk på lördagar men idag har dom upp till 70 % på allt för dom ska bygga ut. Folk är som tokiga O_o

Sitter på jobbet men har lunch. Har haft en bra dag hittills även om morgonens tre timmar punktbevakning inte var sådär himla helfestliga. (Varken för mig eller för den bevakade.)

Sitter och irriterar mig på en i ett stall, som säger att den inte lägger sig i hur andra sköter sina hästar, för att i nästa ögonblick göra precis det den sa att den inte gör.... :banghead:

Blev som sagt väckt av ena hunden, kunde inte somna om på flera timmar så jag vaknade för en stund sen, eftersom vi kör väderuppdatering så -3,7 och enligt SMHI ska det vara klass1 varning pga snöfall, skulle komma HELA 5-15 cm :grin:

Har försökt mig på att få rent det jävla plast"gallret" som är till fläkten, trots det legat i vattenbad hela natten med massor av diskmedel så är det lika flottigt som det var igår. HUR får man rent det?! Jag har provat: diskborste, stålull, disksvamp alla dessa dränkta i diskmedel eller JIF, rengöringsdukar, tandpetare. Tandpetarna är de som tar det bäst, även om stålullen gjorde ett bra jobb på ytan, men den funkar inte i alla "hålen" :banghead::banghead::banghead: Jag äger alltså ingen diskmaskin som jag kan slänga i dom i :turd:

Har försökt mig på att få rent det jävla plast"gallret" som är till fläkten, trots det legat i vattenbad hela natten med massor av diskmedel så är det lika flottigt som det var igår. HUR får man rent det?! Jag har provat: diskborste, stålull, disksvamp alla dessa dränkta i diskmedel eller JIF, rengöringsdukar, tandpetare. Tandpetarna är de som tar det bäst, även om stålullen gjorde ett bra jobb på ytan, men den funkar inte i alla "hålen" :banghead::banghead::banghead: Jag äger alltså ingen diskmaskin som jag kan slänga i dom i :turd:
Ättika?

Pudra den med potatismjöl så att det får suga upp fettet, låg den ligga några timmar och spola sedan av den med duschen med så hett vatten och så hård stråle som möjligt.

Kanske maskindiskmedel om inte ättika funkar?

Pudra den med potatismjöl så att det får suga upp fettet, låg den ligga några timmar och spola sedan av den med duschen med så hett vatten och så hård stråle som möjligt.

Kanske maskindiskmedel om inte ättika funkar?

Okej, vi kör ättika först, har två flaskor, ska jag ha en hel flaska i tror ni, eller båda? Blanda med vatten eller bara ren ättika?

Funkar inte det, så tar jag och provar potatismjöl, tror jag har det hemma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 995
Senast: netia
·
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 817
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 235
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
782
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden V