Det har skett gradvis att Alvin hör dåligt, först tänkte jag att han ville träna med mig och lära nya saker nu när han är äldre men det mesta flöt ju på. Det har varit en del saker jag varit frågvis om men nu vet jag tydligt.mHan reagerar bara på riktigt höga ljud nu, som mopeder och motorcyklar när dom gasar så senast tiden har han inte hört alls men vi har ju liksom hängt ihop i 14 år så vi känner varandra utan och innan och kan våra rutiner och han är så följsam och uppmärksam.
Han själv verkar inte lida av det alls faktiskt. Bara som jag kanske skrivit innan, om att han inte hör men det enda är att han håller noga koll på var jag är. Men han är så glad ändå. Mormors hund är också döv och blev det när han blev äldre. Alvin är ju snart 14 och då kanske det inte är så ovanligt tänker jag.
Jag tänker att vi klarar oss utmärkt ändå.
Han själv verkar inte lida av det alls faktiskt. Bara som jag kanske skrivit innan, om att han inte hör men det enda är att han håller noga koll på var jag är. Men han är så glad ändå. Mormors hund är också döv och blev det när han blev äldre. Alvin är ju snart 14 och då kanske det inte är så ovanligt tänker jag.
Jag tänker att vi klarar oss utmärkt ändå.