Skurupbygden!

Sv: Skurupbygden!

Banan är enkel, inga knixiga eller speciellt svåra hinder, dock en kupperad bana som gör att en del hästar blir rätt trötta, trots det brukar det inte vara några problem med tiden. Den är en mkt bra bana för den som ska debutera en klass högre än vanligt.

Jag ska oxå dit. OM bara hästen blir okej. Är halt för tillfället men får behandling och ska förhoppningsvis vara okej i slutet av veckan.

Skönt att det verkar vara en snäll bana. :D

Hej!
Jag ska oxå dit :)... Va där o tränade förra veckan o de e en jätte trevlig bana :D

Som tidigare sagts, mkt lätt bana.
Väldigt trevlig för åskådarna då man kan se alla hinder från början till slut, förutom ett par enstaka i lätt klass.

Jag hinner inte få någon häst i form tills dess. Den var inplanerad men jag väljer att ta en semestervecka till. Varför ska de lägga den i juli...suck.

Bara för att det passar så bra i och med att jag är i Skåne då och slipper åka dit bara för att tävla ;).

Förra året var dressyrbanan på et snätt felt och hoppbanan var en mardröm (3 ekv som gick omkull!!). :cry:

Det har jag oxå hört. Att underlaget i banhoppningen var värdelöst. Har en bekant som gick omkull dä förra året. Hoppas de lärt sig något tills iår då.:idea:

Om man läser proppen så kan man se att hoppningne ska gå på gräs. Vet inte riktigt vart de ska lägga hoppbanan, men jag går iaf heller den biten upp till hoppbanan som de har varit alla andra pr utom i fjor än hoppar med min unghäst på den hemska banan.

Den gick väl på gräs förra året oxå då ekipagen gick omkull?:confused: Förstår inte riktigt vad du menar, jag hoppar självklart oxå hellre på en bra bana trots att det är en bit att gå till den. Jag var inte där förra året så jag vet inte riktigt.

aha, nä den gick inte på gräs ifjor. De hadde lagt den på deras ena fleecebana ( där det kommer gå dressyr i år och det håller den till) det hade regnat och delar av banan låg i backe varav hela framhoppningen låg i backe. det blev halt och så släppte underlagt.

oo!! tar inte så lång tid för mej att köra dit, hade varit kul att åka och titta!!! :)
När är det tävlingsdax så jag kan planera in det i min helt otroligt fullsmockade kalender! ;)

MVH Mia

22 Juli Ponny Deb/Lätt/MsvB
23 Juli Häst 0,90/1,00

Hoppla, råkade kasta om dagarna:angel:
Tur du håller koll så jag inte dykt upp på fel dag med hästen:crazy:

helt perfekt!! ni kan räkna med att se mej där som nyfiken åskdare!! :idea:
Är mycket intresserad av fälttävlan, hade jag inte haft dressypålle hade jag satsat på det!!
önskar er alla lycka till!!! :bow:

MVH Mia

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk fälttävlan söker landslagsledare för Young Rider- och Juniorlandslagen.
Svar
0
· Visningar
45
Senast: Gunnar
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
96
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev en åttondeplats i finalen av fälttävlans nations cup i Boekelo, Nederländerna, i helgen. Förbundskapten Fredrik Bergendorff tar...
Svar
0
· Visningar
159
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka