PNH Tjatter - Part II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter - Part II

Safe ride är en dvd från deras success series! Bara köpa köpa.. Kolla hemsidan eller ebay även tradera! :)

UNDERBARA bilder :) Vilken sits hon har lilltjejen, önskar mina ben draperades sådär naturligt!

Tack! Ja, visst har hon :love:
Hon sitter som gjuten och är så mjuk och följsam i alla hästens rörelser.
Så jag säger det samma, önska jag hade den sitsen och känslan.
På lördag ska hon få en lektion till, får se om det blir några fler bilder då.

Visst önskar man att man kunde sitta lika bra som de små!
Då vi varit ute på långpromenader i skogen och nästyngsta dottern (fyller snart tre) suttit på ponnyn (som vi leder) har det hänt att hon somnat på hästryggen UTAN att ramla av :) otroligt!

Visst önskar man att man kunde sitta lika bra som de små!
Då vi varit ute på långpromenader i skogen och nästyngsta dottern (fyller snart tre) suttit på ponnyn (som vi leder) har det hänt att hon somnat på hästryggen UTAN att ramla av :) otroligt!

Nej va goooo :love:

Det bästa är ju att lära sig nh från barnsben, för de är ju redan så naturliga.

God fortsättning allihop!
Nu har man varit ledig i tre veckor och snart arbetat i en vecka... Tiden bara rinner iväg...
Har varit med Cornelius hos veterinären det visade sig att han hade knäledsinflammation på höger bak och har sedan avlastat det så han även fått hovledsinflammation på båda fram... jättetrist.:cry:.. hoppas verkligen att han blir bra igen! Det är så roligt att träna med honom, han börjar ju bli så duktig. Hade hoppats kunna ta level 2 i sommar men nu får man väl se...

Jag har gamla level 1 2 och 3. Dock ej till salu. Men jag ska köpa parelli patterns :laugh: och jag undrar om man behöver success series när man har de gamla levlarna? Eller är det bättre att köpa L och HB också? Är den bra? Är lite sugen på den. Har horsenality dvd:n men ingen annan från success series.

Vad tror/tycker ni?!

Nån som kan det här med avatarer??? varför visas inte min bild?, har raderat den på hundarna och lagt upp en annan den är på 58kb, men varför syns den inte??

Jag skulle strunta i SS om jag vore dig, eftersom du redan har L1 och 2. Satsa på L&hb istället. Jag har dessa och hade även SS en kort tid. Tittade inte änns på alla dvd´s innan jag sålde det, kändes lite överflödigt när jag hade de andra.

...men, det är ju bara vad jag tycker :)

Hej
En fråga, ni som har parelli patterns, tycker ni dom är bra?
Jag har själv nya och gamla level1-3 boxarna, SS och L&HB, är på level 2-3 själv... är parelli patterns något man ska skaffa eller ska man fortsätta med boxarna? Vad tycker ni?

Himmel och pannkaka vad mkt Parelli grejor de säljer på tradera! Jag var ju bara tvungen att bjuda på en savvyclub dvd :angel:
Förstå vilken shopoholic jag e!!!!:o:rofl:

Ja det finns ju t.o.m en skiva av Charlotte Parelli :D :rofl:

Och Satterstina, du är inte ensam om att vara shopoholic, här är en till! :D

Ja tyvärr måste jag säga att Patterns är bra...jag säger tyvärr för jag trodde faktiskt att jag inte skulle ha användning för det eftersom jag liksom du har gamla och nya levlarna samt L&HB och Sucessserien. Plus att jag var där i 6 veckor i våras så man kan ju tycka att jag borde ha nog... MEN de nya Patterns är bra och är strukturerat och utformat otroligt pedagogiskt. Det som finns i dem finns i allt material att hitta men det har tydliggjort vägen om du förstår vad jag menar.

Har fått låna det av en kompis och jag kommer definitivt att köpa det längre fram, just nu räcker inte hästkontot ;)

Nu har jag beställt parelli patterns och det bästa var att nu ska man få med L&HB också! Alltsammans för 447 dollar. Hmm.. mycket pengar, men jag tror att det är värt det! Bara hästen blir frisk så man kan träna också... får träna med unghästen sålänge! Han är faktiskt jätterolig!

Satterstina: Du är inte ensam om att vara shopholic.... Om hästen blir frisk ska jag köpa ett cradle bridle också... :d HAN MÅSTE BLI FRISK SÅ VI KAN FORTSÄTTA MED TRÄNINGEN!!!:cry:

Ett gäng bilder från Pagosa :) Bättre sent...

Bild006.jpg

Bild038.jpg

Bild127.jpg

Bild133.jpg

Har du provat Patterns på Obe o Tuss? Vad tycker du/ni? När är eurohorse mässan? Häftigt att du vann den!! Var det en (1) biljett?

Vi shopoholicar :rofl: jag har hittat( läs KÖÖPT) 2 dvder på ebay...en om klassisk dressyr East meet west (Zettl Extras DVD horse training dressage Parelli clinic)....*hehe* och In a whisper...jag har velat sett dom bägge 2 jättelänge. Usch bankrutt snart....Måste oxå sälja nåt snart ;) Och snart kommer Januari dvdn :bump: ojoj, när ska man få tid o glo på allt??:confused:

CORNELIUS :: Jaa, vilket bra erbjudande det var, Patterns + L&HB !! Usch, träligt med inflammationer, hoppas han blir bra fort. Boxvila?

ÖÖhhhh:love: meeer o info! Vad ? Hade du George där borta? Är det den första hästen eller misstar jag mig?:bump: KUL!!
Vicka vyer!

Senast ändrad av en moderator:

Japp, jag hade Little George och det är han på första bilden :)

Ja det var en entré biljett, värde ca 100 kr! :rofl: Så vill du ha den får du den!:) nej, jag har inte gjort någonting med hästarna! Först i minst 3 veckor har det varit 22-27 minus här uppe och jag e sååå frusen o gillar det inte! Märks att man e upplänning ibland men mina föräldrar e från norrland så?..:o Efter det började det regna med ishalka överallt så det e omöjligt just nu att göra något.. Vi hoppas på snö snart! Jag VILL ut nu och prova..

Jag har börjat sitta och föreställa mig sitta upp igen, steg för steg och tro det eller ej men det känns bättre! Känns mindre "läskigt" nu..

Jag har suttit och sett alla dvder och e överlycklig att level 4 e typ tömkörning! Ha ha, någonting jag e bra på så e de det!!!:cool: :angel:
Verkar jättebra!:bow:

Har fått lite bud på level 1!:bump: Önskar jag skulle ha sålt level 2 och L&B behavior där oxå...

Cornelius, hade jag haft mer deg så hade jag gjort som du (och kanske lite mer därtill) Fluiditysadeln, do I need to say more??:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
90 468
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024