Jag kan ha fel men jag har tolkat @Wille som att hon försöker anpassa till en situation som kan bli högst reell i en framtid. Alltså att anpassa sina kostnader till en framtida inkomst nivå. Inte att maxa sparande här och nu? Men jag kan ha missförståttÄr det inte bättre att acceptera att just nu kan du inte spara så mycket pengar för du har så låga inkomster. Du är ju redan mitt uppe i massor av annat? Ta det lite lugnt vänta till utredningar är klara osv. Att försöka spara pengar i en redan pressad ekonomi kommer nog mest bara ge dig mer ångest?
Det enda jag kan komma på att lyfta bort ur livet är eventuella onödiga abonnemang som spotify, netflix eller liknande eller medlemskap i föreningar som man inte längre är aktiv i. Ta inte bort sådant som ger dig något tillbaka som katterna, bilen eller mat (eftersom du redan har svårt med maten). Det kan ju också vara så att du sparar när det är säsong, tex nu är det snart sommar då går elräkningen ner och kanske även matkostnaderna då du ju odlar endel själv, då kanske du får ett överskott att sätta in på sparkontot.
Hur som helst är mitt tips att inte pressa dig själv i en redan utsatt ekonomisk situation.