Jag skulle aldrig gå dit och aktivt rasta mina hundar, men om de sätter sig så kommer jag heller inte hindra dem eller dra bort dem därifrån. Går man på ett nytt ställe så ser man ju kanske inte skylten förens hunden är där och kissar (för självklart måste de kissa på ett sådant ställe ). Men vet jag om det så kan vi passa på att träna lite följsamhet just där om vi absolut måste gå förbi där. Jag hade nog valt en annan väg för enkelhetens skull annars.
Förutsatt att man har en valp som KAN hålla sig. Sånt vet man ju inte innan tänker jag. Hellre kiss på gräsmattan än på hela kläderna i det fallet
Aldrig varit med om en valp som kissat ner famnen. Hos mig måste man först åka hiss, gå igenom porten, ut på gatan och sen passera en trafikerad väg innan man ens kommer till någon gräsplätt. Har fungerat utmärkt med valp.
Hade gjort likadant om jag bott där TS bor. Dvs burit valpen till den kommunala parken runt hörnet.
För att återgå till ursprungsfrågan så undviker jag att rasta där rastning är förbjuden. Håller hundarna kort bara.