Har inte heller en jätteliten hund, knähöjd på henne ungefär men det hjälper visst inte
Jag har henne med på jobbet och om jag inte är på min vakt så kan helt okända människor strutta fram, väcka henne och börja klappa när hon ligger i sin bur och sover! Värst är faktiskt vuxna människor! De flesta barn frågar om dom får klappa... ska nog tillverka nån skylt att hänga på buren så att folk fattar att de inte ens får prata med henne när hon är där inne.
Annars är det jobbigaste alla som tycker så synd om lilla valpen för att den piper när hon är i buren eller är fastbunden. Så kan dom säga sen när jag kommer att "ååh vi tog hand lite om henne medans du inte var här" Dah... tanken är att hon ska vara ensam och sitta fast och träna på det. (tränar bara på detta när jag är ensam men ibland dyker det upp någon jag inte har räknat med)
Men alla människor som rör sig i vår omgivning mer frekvent har jag pratat med om hur jag vill att de ska bete sig mot henne. De som inte tycker att det är så kul med en valp har sagt det och då har jag henne alltid kopplad eller i buren när de är i närheten så behöver de inte irritera sig på henne... funkar bra för mig iaf! De andra stolpskotten som dyker upp försöker jag se som träning för henne, vi kommer alltid att stöta på människor som inte beter sig exemplariskt.