Sv: Häst som anfaller - HJÄLP! *Långt*
jg tycker du låter som en vättig person och du är på rätt väg.
Det man måste tänka på är att hästar har ett språk och vi ett.
Ingen ledare skulle gå med på att hon uppförde sig så där så jag tycker du gör helt rätt i att säga åt henne.
och vadå pressa henne Halåå vem bestämmer hon eller ledaren(du). Hästars språk är sparkar,bit och att mota undan. låga läten och kropps hållning.
Jag hade ett sto som var MYCKE knepig. Sprank över människor ,bet,sparka o.s.v
Vi slogs ibland då hon ville vara ledare och hon inte fick. hon stog på bakbenen och svingade efter mig. jag med långpisk.(tyvär) var det så vi fick göra. När vi hade gjort upp och jag vann ,för det måste man göra.så blev vi bästisar. Nästan lite för mycke. Då hon hade svårt att vara utan mig.
Jag tycker du gör rätt, gå på magkännslan. Titta på hur flockar beter sig.
lycka till
jg tycker du låter som en vättig person och du är på rätt väg.
Det man måste tänka på är att hästar har ett språk och vi ett.
Ingen ledare skulle gå med på att hon uppförde sig så där så jag tycker du gör helt rätt i att säga åt henne.
och vadå pressa henne Halåå vem bestämmer hon eller ledaren(du). Hästars språk är sparkar,bit och att mota undan. låga läten och kropps hållning.
Jag hade ett sto som var MYCKE knepig. Sprank över människor ,bet,sparka o.s.v
Vi slogs ibland då hon ville vara ledare och hon inte fick. hon stog på bakbenen och svingade efter mig. jag med långpisk.(tyvär) var det så vi fick göra. När vi hade gjort upp och jag vann ,för det måste man göra.så blev vi bästisar. Nästan lite för mycke. Då hon hade svårt att vara utan mig.
Jag tycker du gör rätt, gå på magkännslan. Titta på hur flockar beter sig.
lycka till