H
hovis
Sv: Frågor och seriösa diskussioner ang barfotametoder samt hovproblem i allmänhet. del 5
Du måste väl endå hålla med om att det är bättre för dom att komma till ngn som tar hand om dom och rider på dom utifrån deras ridbarhet samt pysslar om dom här i Sverige än att dom slutligen hamnar på en "italien transport" eller dumpas till Malta för att kramas ur det sista eller ännu värre, blir vagnshäst åt turister i spanien eller ngt annat mindre djurvänligt sydligt land.
Jag vet många som har travare,sköter dom som barn och är mkt medvetna om att dom aldrig kan mäta sig med ett avlat halvblod inom ridsporten men dom älskar dom och verkar ha jävligt kul.
Susan skrev:jag tycker faktiskt hela businessen med travare är tragisk, det är klart att travfolk vill sälja sin travare som ridhsätar, - vilken marknad är alternativet - Italien
En (tränad) travare rör sig med en helt annan hällning och en helt annan mekanik än vad man vill att en Dressyrhäst skall göra.
Det är nog svårt att träna in - så mycket svårare att träna om....
Och vem är det som köper dessa avdankade travaree, inte är det dem som är skickliga nog att träna om dem...
De är också alldeles för billiga, ibland tom. gratis, dessa avpolleterade travare gör - hästen till en slit och slängvara.
Inte bra.
No effense.
Hittills har du inte svimmat av att man har en åsikt
Du måste väl endå hålla med om att det är bättre för dom att komma till ngn som tar hand om dom och rider på dom utifrån deras ridbarhet samt pysslar om dom här i Sverige än att dom slutligen hamnar på en "italien transport" eller dumpas till Malta för att kramas ur det sista eller ännu värre, blir vagnshäst åt turister i spanien eller ngt annat mindre djurvänligt sydligt land.
Jag vet många som har travare,sköter dom som barn och är mkt medvetna om att dom aldrig kan mäta sig med ett avlat halvblod inom ridsporten men dom älskar dom och verkar ha jävligt kul.