Sv: Frågor och seriösa diskussioner ang barfotametoder samt hovproblem i allmänhet. del 2
Öh, nej. Skulle inte tro att min fd hovis skulle skärpa till sig och göra ett bra jobb denna gången heller. (Hovisen finns med på er lista, tyvärr, så hovis hade mitt fulla förtroende).
Kanske är det så att eftersom jag inte tävlar i en högpresterande sport så är inte min häst värd en korrekt skoning?
Höjer prestationen med skor tror jag inte heller. Verkar dumt att prova för jag tror inte jag får till en väl samlad och satt piaff med skor heller.
Och jag efterlyser fortfarande bilder på välskodda hästar för jag har inte sett det. (Tyvärr inte bland vänner och bekantas hästar heller).
/T
Om ni alltid förespråkar barfota varför är mina vänner och bekantas hästars hovar skodda undrar jag. (Undantaget de som själva tagit ett akivt val och har sin häst barfota).hovis skrev:Din sista mening är endast DIN egen uppfattning och stämmer nog bara in på dom som brukar sin häst så som du har. I dom fallen förespråkar VI alltid barfota då slitaget och övrig sned belastning inte påverkra den enskilda individen utifrån övrig yttre skada som följd utifrån prestation.
Tänk dock på att VI även arbetar med högpresterande individer.....
Jag personligen förstår inte varför du söker svar och bilder här utifrån en välskodd häst, be din hovis sko en av dina och du skall både få se en välskodd häst och en som påvisar en högre prestation.
Öh, nej. Skulle inte tro att min fd hovis skulle skärpa till sig och göra ett bra jobb denna gången heller. (Hovisen finns med på er lista, tyvärr, så hovis hade mitt fulla förtroende).
Kanske är det så att eftersom jag inte tävlar i en högpresterande sport så är inte min häst värd en korrekt skoning?
Höjer prestationen med skor tror jag inte heller. Verkar dumt att prova för jag tror inte jag får till en väl samlad och satt piaff med skor heller.
Och jag efterlyser fortfarande bilder på välskodda hästar för jag har inte sett det. (Tyvärr inte bland vänner och bekantas hästar heller).
/T