Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

jess det är det, är väldigt nyfiken på hur han är, han har vart ett litet as nu i veckan, ska straxt åka ut och dressyra beslöt jag mig för, åkte ut på e.m. efter massa ärenden o åt lunch i stallet o släppte ut honom utan täcke så han fick gå o mysa så jag hoppas jag mutat honom bra nu... ;)

missade, ska rida en LA:4 :) på torsdag är det dags igen (lika bra o ligga i så kanske nerverna lugnar sig snabbare :p) o då är det LA:3. gillar inte LA:4 alls men jag vill helst rida LA i början, ska antagligen rida vår hemmatävling i maj som är MSV C OM allt känns bra.

ponte: haha jag kände mig inte SUPERPEPP på det heller, i proppen stod det dessutom 9... idioter! haha :)

Plus Rumpnissen, tack så mycket för de utförliga svaren! Provade att putta in framdelen lite idag och det var pållen mycket nöjdare med så galoppen kändes redan lite finare!

Det VAR ju äckligt enkelt. Jag hade föreställt mig minst två veckors arbete, men det här var inget svårt alls. :p

*KL*

Jag har återigen köpt häst (efter att ha sålt min häst förra våren och jag skulle definitivt inte ha egen häst på bra länge, bara vara medryttare om jag prompt ville rida), och återigen har det blivit en hoppstammad häst. Vad är det med mig och hoppstammade hästar? Jag är dressyrryttare ut i fingerspetsarna, men ändå faller jag för hopphästarna av någon anledning.
Nu är målet minst MSV med henne, om hon håller och funkar för det. Min förra utbildade jag dit, och den här har betydligt bättre förutsättningar. För tävla ska jag, och uppåt ska jag! Har man en gång (ok, några ggr nu) varit där, då värker man och längtar dit igen...
Ville bara dela med mig av nyheterna :-)

Det är Looping-Landlord. Looping är ju ändå lovande, eftersom han var dressyrhäst, men han lämnar tydligen hopphästar :D

Ja, Lopping själv är placerad upp till msv dressyr:). Men han är hoppstammad och han har inte lämnat särskilt bra gång.

Hon har helt ok gång, helt klart :) Ingen superwow, men inte heller så att man slår sig för pannan och tänker "men guuud, vad gör hon?".

Jag har för mig att jag läste någonstans att Looping gick upp till Grand Prix-dressyr i Danmark? Jag kan ha fel för mig :)

I vilket fall, jag hyser vissa hopp för henne. Hon är inte omöjlig på något sätt, annat än att hon är sto och det låter hon markera med all tydlighet när det är brunst ;)

Lördagskvällar kan spenderas på olika sett jag har spenderat mitt på ett av de bättre idag, en underbar kvällstur i vårvädret, ett utmärkt tillfälle att samla kraft och energi. Fick dessutom inse att R faktiskt kan bocka vi har varit helt övertygade att han inte vet hur han gör, men idag när vi var på väg hemåt blev han hav som en ål och rätt som det var skjut han i väg och drog en repa.... blev nog mest förvånad då han aldrig ens gjort en ansats till att försöka sen första gången vi satt på honom, men han har kanske vårkänslor han också:laugh:

Denna utsikten fick vi iallfall njuta av idag, coh vem blir inte full av kraft och energi, bästa medicinen mot trötthet! Det är dock synd att det inte var klarare för då ser man mycket met, nu syns inte sjön tex.
IMAG0076.jpg
IMAG0073.jpg

Häromdagen hittade vi ett annat vårtecken ute i stallet, väl gömda uppenbarligen då de kom fram först nu (eller vårtecken är det kanske inte med tanke på att vi fick en kull i december också....)
Namnls.jpg

Alltså kattungar, dom är samtidigt så söta som att det är så tragiskt att de oftast går en kall och matfattig framtid till mötes att jag mest vill gråta. Jag blir verkligen helt förstörd av just kattungar:o. Om ni har en katthona (eller fler) i stallet som får kullar hela tiden så snälla kör en insamling och kastrera henne!

Men underbar natur och spännande med en unghäst som kommer på att han kan bocka;).

KL

Var ett tag sen jag var inne här. Har fokuserat lite mer på hoppträning de senaste månaderna. Men även ridit en del dressyr... Nu är jag dock jättedepp :( Så jag måste få skriva av mig lite...

Red programträning igår... Och vi har verkligen kämpat för att vara klara å debutera LA i år. Så jag var anmäld till en LA:3 om tre veckor. Han var helt ok på framridningen, bara svår att forma i vä sida, vilket han alltid är. Men tyckte han lyssnade bra både framåt och bakåt och var inte istadig som han tidigare varit... Sen kom vi in i ridhuset=banan=ridhuset han går i varje dag (more or less) hela vinter halvåret. Hästen växte två decimeter... Jag mäktar verkligen inte med att rida honom när han är så stor. (Han är ju stor även när han inte blåser upp sig, 182 cm över havet). Hur ska jag få ordning på honom??? Han har ju dessutom ingen trav att tala om, så när han inte är avspänd så blir det liksom bara pannkaka... Känner mig jättedepp faktiskt... Trodde att vi började få ordning nu... :( Å jag vill ju inte sälja honom, han är min lilla puppydog ;) Nä, men han är min första stora häst och han är världens snällaste och goaste att ha att göra med. Men hur ska jag få honom mer lydig och avspänd på banan?

Vad tråkigt med bakslag sådär. :(
Men mycket är nog en träningssak, att träna på att tävla. Både för dig och honom. Att du rider som vanligt så att han känner igen sig och att du verkligen har honom mellan hjälperna. Att tävling inte blir en så stor grej liksom! Har du hopptävlat nåt också? Då får han ju också träna på att vara inne på främmande banor med publik och så.

Jochanda: Var bor du? Underbart, vill också rida där!!
Söt kattunge, hur många har ni? Jag letar ev efter en ny hona.

KL*

Jag är nervös :o Ska tävla fredag lördag och rida två nya program. Msv B:2 och msv B:4. Han gick jättebra på träningen igår så om jag bara rider som jag ska borde det gå bra.. Men iaf, ni som kan de programmen får gärna säg nått tips man kan tänka på? :idea: Eller det kanske inte är så svårt som jag tror.:p

*kl*

Min lillkille är så gott som såld och åker 50 mil söderut på fredag. Tråkigt att jag inte kommer att behålla framtida stjärnan själv, men tror han får bättre förutsättningar hos nya ägaren. Nu hoppas jag att min kossa håller sig fortsatt fin och fräsch bara! Och en stor fördel med försäljningen är att nu har jag råd att köpa en fiiiiin sadel!!

Va, ska du sälja lillen ? Jag trodde du skulle behålla honom. Men jag förstår dig, det är ju inte gratis att ha dem gående i 3 år, och sen ha 2 hästar på stall. Walle blev 1 år i helgen, och jag saknar honom .:crazy: Hoppas du hittar en bra sadel till Tetris.

Ja, det är lite tråkigt. Men ekonomin har tyvärr begränsningar och han är fel kön och blir alldeles för stor:(. Kommer att ta fler föl på min kossa så att jag får något riktigt fint att rida på till framtiden:).

I veckan ska jag prova en Santa Cruz Leopold, rippan på Childeric:p.

Ska du till Laholm? Har inte ridit något av de programmen så jag har tyvärr inga råd. Det kommer säkert gå utmärkt för dig coh din finfina häst!

Ha fruktansvärd Ågen själv och förstår inte vad jag gett mig på. Ska försöka reda ut LB:2 och LA:3 på lilla brun som de senaste dagarna varit knasig. Ena dagen är hon superspänd, trippar, låst i ryggen och går inte fram till bettet. Andra dagen är hon stark som en oxe och beter sig som ett ångklok. Har med andra ord jävliga svårigheter att temperera och hitta rätt nivå.

Insåg igår att det inte är någon idé att försöka öva på programdelar utan vi får spendera onsdag, torsdag och fredag med korta och lösgörande pass så jag förhoppningsvis har en häst som går på tygeln på lördag. I annat fall lär det likna "Lilla ekipaget på prärien", men det får jag väll bjuda på i så fall.

Överväger att införskaffa ett par stödstrumpor så kanske jag kan få på mig mina Petriestövlar :angel:. Har inte vågat prova ridbyxorna... Ska få låna en kompis JW ridbyxor om jag inte får på mig mina, men de har blå/röda sömmar :). Absoluts säkert skitsnygga men kanske inte det tradionella på dressyrbanan...

Ja Laholm en klass på fredag och 2 på lördag. Ska du med dit? :) Och tack, jag hoppas det ska gå bra! Det har gått lite bakåt nu ett tag men det börjar vända så jag hoppas jag kan komma rund på godkänt iaf :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar