annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

Haha, medryttarna står nog i kö till de hästarna!;)

Såg nyss en annons med rubriken "eay catcher".:crazy: Håll dig till svenska om du inte behärskar engelska är mitt tips.

Kl

Såg just en annons med denna text:
Detta vackra arabsto säljes som avelsto ej riden.Efter stoet
sabine och fader helegyptiska Osiris. Har en gammal rivskada på ett bakben ett skönhetsfel.Vid intresse kontakta mig för mera information. Pris diskuterbart.,
Typ enda infon förutom stam är alltså att den har ett "skönhetsfel"? :cautious:

Och en annons på samma sida, också ett arabsto. "Något för dig som vill avla på hennes fina stam. Ej riden." Men stod det någon stam i annonsen? Nej.

nriktning: Allround - Typ: Fullblod - Kön: Hingst - Födelseår: 2007
Namn: you Pris: 6 200 kr

Hon är väldigt söt och villig med en enastående arbetsmoral. Hon är lättsam, och är ganska mycket samma utanför fastigheten som På. Hon har massor av visa miles och bosätter sig i lätt till lador vid flerdagars visar. Hon själv-laddar, kommer och stå på släpet med hö i timmar. Bree är en mycket lätt djurhållare och badar, clips och står för hovslagare, tandläkare och veterinär. kontakta oss för mer information.

:D:D:D:D

*kl
:D Vilken intressant tråd.

Jag letar sadel just nu och jag blir galen på alla ärtor som skriver "har legat på varmblod"
Det skiter väl jag i.

Ah, nu retar jag upp mig igen. Hur kan man tro att det ska vara det minsta relevant? Och sen strunta i att skriva det som verkligen har betydelse.

För ett tag sedan fanns en annons på en häst som minsann hade hoppat jättehögt och varit i träning hos någon känd hoppryttare. Sist i annonsen stod det att hästen inte fick hoppas. :cautious:

Jamen eller hur!! "Ligger bra på de flesta" :eek: "har legat på fullblod och nordis" :banghead:

Eller när man ska sälja en sadel så ber köparen om bild på sadeln där den ligger på hästen som har haft den? Jaha? Fast jag säljer sadeln för att den inte passar ju :crazy: Men jodå, de vill ändå både veta vilken ras det är på hästen och ha kort när den ligger på hästen även fast den inte passar. Varför har jag aldrig fått reda på eller lyckats klura ut.

Visserligen inte annons men när jag letade sadel till min häst för några år sedan så bad jag ett stort företag om hjälp att hitta en lämplig sadel. Jag skickade hennes mått och bilder på henne. Svaret jag fick var en fråga vad hon är för ras? Jag sa att det vet jag inte, hon är en okänd korsning. Då kunde de inte hjälpa mig :confused: :banghead:

Eller när man ska sälja en sadel så ber köparen om bild på sadeln där den ligger på hästen som har haft den? Jaha? Fast jag säljer sadeln för att den inte passar ju :crazy: Men jodå, de vill ändå både veta vilken ras det är på hästen och ha kort när den ligger på hästen även fast den inte passar. Varför har jag aldrig fått reda på eller lyckats klura ut.

Visserligen inte annons men när jag letade sadel till min häst för några år sedan så bad jag ett stort företag om hjälp att hitta en lämplig sadel. Jag skickade hennes mått och bilder på henne. Svaret jag fick var en fråga vad hon är för ras? Jag sa att det vet jag inte, hon är en okänd korsning. Då kunde de inte hjälpa mig :confused: :banghead:

:confused::cautious: kanske dags att byta branch då :p

nriktning: Allround - Typ: Fullblod - Kön: Hingst - Födelseår: 2007
Namn: you Pris: 6 200 kr

Hon är väldigt söt och villig med en enastående arbetsmoral. Hon är lättsam, och är ganska mycket samma utanför fastigheten som På. Hon har massor av visa miles och bosätter sig i lätt till lador vid flerdagars visar. Hon själv-laddar, kommer och stå på släpet med hö i timmar. Bree är en mycket lätt djurhållare och badar, clips och står för hovslagare, tandläkare och veterinär. kontakta oss för mer information.

:D:D:D:D
Sjukt nice att ha en häst som själv står för hovslagare, tandläkare och veterinär. De oförutsedda kostnaderna och månadskostnaden sjunker ju rätt kraftigt :p Kanske borde slå till?

:confused::cautious: kanske dags att byta branch då :p

Ja jag undrar hur de har kunnat bli såpass stora som de är om de inte ens kan ge förslag på sadlar som kan passa när de har fått alla nödvändiga uppgifter? På deras hemsida står det: "Våra sadelutprovare har stor erfarenhet av alla etablerade märken på marknaden. Vi är inte knutna till enbart ett märke."
Men ändå kunde de inte hjälpa mig med förslag? Jaja, jag hittade en superskön och underbar sadel utan deras hjälp :p

Vi får väl hoppas att det var en sommarjobbare/praktikant som svarade :sneaky:

kl

Jag hoppas att annonsören till fullblodet som är "utbildad minst LD och har möjligheter att gå MSV med rätt ryttare" bara skrivit fel L-klass.

Ja man kan ju hoppas men jag tror inte det. Någon sommarjobbare var det iallafall inte för det var i oktober :p

kl

alla sadel annonser där man frågar efter model och bomvidd och säljaren svarar att bommen är xx cm och en allround mot dressyr antagligen...

och sen alla hööks sadlar XD, namnet på affären där sadeln är inköpt är inte till ngn större hjälp om man inte har stenkoll på vilka sadlar hööks sålt genom åren..

Jamen eller hur!! "Ligger bra på de flesta" :eek: "har legat på fullblod och nordis" :banghead:

Så irreterande! Har en "bekant" på fb, min sambo känner henne så då känner hon mig. Lite efter är hon. Har två travare som hon har problem med titt som tätt, får hjälp av sina "duktiga" kompisar. Hon söker sadlar på fb sidor hela tiden, får alltid det svaret: den passar alla hästar. Så hon köper sadeln, rider i den, någon konstaterar att den inte ligger bra, och så börjar det hela om igen.
Det är ju dels synd om tjejen som inte VET bättre, men mest synd om hästarna som får gå med illaliggande sadlar alltid, trots att hon skaffar nya hela tiden.

Vet inte folk bättre som säljer sadlar? Eller skiter de i vilket och vill bara ha sålt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka