Sv: 09rnas tråd!
*kl*
Igår var jag i ridhuset med Savant för första gången sen...eee.. september förra året tror jag.. Och vi åkte till ett nytt privat ridhus eftersom underlaget i klubben ff inte är klart. Men, kan skuttade dock snällt in i transporten och stod snällt när vi lastade in nästa, inte ett pip eller skrik! Konstaterade sen att han har nog alldrig åkt med någon.. Men det gick helt smärtfritt, dom stod som ljus båda två
Väl framme så var där två andra ekipage i ridhuset bär vi kom (han är dom få gånger han varit i ridhus bara riden själv) så det var ju huuuuur spännande som hellst
Men han stod snällt ändå så att jag kunde sadla ock fixa och sen tog jag och gick med honom i ridhuset, då var han vääääldigt på tårna! Både hästar och speglar och nytt ridhus på samma gång!
Tig faktiskt och longerade honom ett par minuter innan jag hoppade upp då jag misstänkte att jag skulle inte kunna få honom att stå still så jag kunde komma upp... Måste verkligen använda pall/stol när jag ska upp på honom och det är sådär lätt när dom är halvt elektriska
Men sen väl uppe så skötte han sig bra. Red serpentiner eller en stor 8-volt nästan hela tiden så att han fick konserntrera sig på mig. Efter kanske 10-15 minuter gick han i låg form och svängde fint utan att glo efter sitt sällskap eller i speglarna och då avslutade vi
Då var han ganska mentalt trött så då var han som en hund och var lugn och snäll och tog in allt.