Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Det står på förpackningen att det inte innehåller kalk. Måste man ge det extra då? Vad händer annars?
Svar
2
· Visningar
803
Senast: pinky
·
A
Hästvård Jag lär mig nog aldrig det här med avmaskning! Hur är det nu, ska man lämna träckprov nu på hösten? Har två hästar som är över 10 år som...
Svar
2
· Visningar
913
Senast: allfunderaren
·
Hästvård Någon här som varit med om att häst fått allergisk reaktion av Stalosan ? Är lite förbryllad här min gamla fullblodsvalack har fått...
Svar
4
· Visningar
1 243
Hästvård Jag ska erkänna med en gång att jag inte har särskilt stor erfarenhet eller kunskap om hästben och hästkroppar i allmänhet.... men det...
Svar
6
· Visningar
1 239
Senast: bubbel
·
F
Foder & Strö Då jag är grön vad gäller dessa små ponnyer så skulle jag vilja ha tips på foderstat, av erfarna, till en shetlandshingst som är född i...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: Madick
·
Foder & Strö Min fundering rör sig kring detta med Lutad Halm. Jag har aldrig stött på det men fick nyligen frågan av en ko-bonde, som tidigare...
Svar
3
· Visningar
1 740
Senast: Warmia
·
P
Foder & Strö Skall antagligen skaffa en dponny på foder , som jag vill träna och tävla kanske en gång i månan eller varannan månad i Hoppning . Jag...
Svar
13
· Visningar
1 206
Senast: Boj
·
Foder & Strö Vet itne om man får skriva ut produktnamn men jag gör en chansning. Någon här som provat equistros sortiment? Vad tycker ni iså fall...
Svar
2
· Visningar
1 119
Senast: maria_b
·
K
Hästvård Hejsan! Jag undrar lite vad ni har för erfarenhet eller om någon vet vad som är normalt eller brukligt att man väntar när sin häst...
Svar
18
· Visningar
4 098
Senast: maria_b
·
M
Foder & Strö Min häst tappar lätt vikt men i våras fick jag honom riktigt fin med hjälp av lusern. Men efter ett tag slutade han äta det, provade...
Svar
9
· Visningar
1 274
Senast: nexxa
·
J
Hästvård Trots att man har haft häst hela sitt liv så hamnar man alltid i detta problem.. Hur är det nu med avmaskning på hösten. Jag har alltid...
Svar
4
· Visningar
797
Senast: Zebung
·
Foder & Strö Men vad får era hästar för foder? :D Är inte intresserad av själva foderstaten i sig, utan snarare vilka fodermedel ni utfodrar med...
2
Svar
39
· Visningar
2 410
Senast: Rodde
·
R
Hästvård Igår fick Solenta och Neta sluta sina dagar här hemma. 9-åriga Solenta pga av en skada som gjorde att hon inte skulle kunna ha ett...
Svar
7
· Visningar
1 110
Senast: Mandy_Loves_Vera
·
Hästvård Jag ska för första gången ha pållan på lösdrift i höst/vinter, och därför undrar jag lite saker.. Hur funkar det med utfodringar...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: Nafayette
·
H
Hästvård hur ofta bör hästen avmaskas? bör man anpassa avmaskningen beroende på årstider samt perioden hästen är på bete? vad kostar de ung? tack!
Svar
6
· Visningar
1 199
Senast: Madick
·
Foder & Strö Jaha, då sitter man här igen och ska försöka få ihop det med foderstaterna. Suck. Hur jag än gör, så blir det överskott på kalcium och...
Svar
13
· Visningar
3 891
Senast: mackan
·
N
Hästvård Hejsan. Har en kille som har problem med en rejäl hovspricka bak, går nästan hela vägen upp. Vi provar med det mesta, allt från olja...
Svar
3
· Visningar
1 203
Senast: Eliza
·
D
Foder & Strö brukar ni ge någonting till era hästar efter ett ridpass? tex. betfor eller så? :smirk: Har hört att betfor inte är så bra, mycket...
Svar
19
· Visningar
1 564
Senast: neywaz
·
Foder & Strö Hej. Nån som har koll på vad Krafft Groov (grön) 125 samt Krafft Pluss (grön) kostar hos Granngården? Malin
Svar
9
· Visningar
981
Senast: neywaz
·
Hästvård Min tvååriga kallblodstjej har en tendens att svettas väldigt mkt, i stort sett helt utan ansträngning. Som i vintras, hon skrittade...
Svar
7
· Visningar
930
Senast: Tussilago
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka