Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Min ponny har haft "normaltjock/tunn" man/svans hela sitt liv men på sista tiden så blir det bara mindre och mindre hår kvar! Hon är en...
Svar
13
· Visningar
1 062
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Har ÄNTLIGEN fått tag på hösilage till mina kära vänner i stallet. Men nu till det STORA problemet. Hur många balar måste jag...
Svar
3
· Visningar
713
Senast: Trissa
·
Hästvård min ponny skodde jag fram för ett tag sedan för att han ömmade lite (läs: LITE). tex när han steg på en rot eller gick på mycket grus...
Svar
6
· Visningar
862
Senast: Bison
·
Hästvård För att göra en lång historia kort så har ju jag försiktigt börjat sätta igång min gamling nu efter problem med ena bak efter att hon...
Svar
13
· Visningar
1 406
Senast: Thera
·
Hästvård En av våra ponnysar har just kommit hem från stor genomgång på ATG kliniken.Han blev plötsligt ovillig att hoppa ,men var inte halt...
Svar
4
· Visningar
940
Senast: skjona
·
Hästvård min häst har ärrvävnad i högersidan på bogen (behandlas)... ska tömköras å skrittas, skritta ut i skogen... men sen två dagar har hon...
Svar
3
· Visningar
661
Senast: Messy
·
D
Hästvård Upptäcktes idag på min häst att den hade gulaktiga slemhinnor, blodprov togs.. Får inte svar förrän på fredag och jag är nervig.. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
11 621
Senast: martha
·
Hästvård Finns ett sto i stallet som under en längre ca 1,5års tid har haft vätska i ljuvret. Går nästan att mjölka ur. Har inte några andra...
Svar
3
· Visningar
888
Senast: CarEr
·
M
Hästvård Hej, har blivit rekommenderad att ge mitt sto Tokosel eftersom hon är grinig och sur nu i pälssättningen, visar sig genom att hon...
Svar
10
· Visningar
1 204
Senast: Nima
·
B
Hästvård Hej Ni som är duktiga med det här med avmaskning. Hur noga är det här med vikten och maskmedlet?. Var iväg och vägde min häst, hela...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: Blomma
·
J
Hästvård Hejsan! Min pålla fick en spark på h. bak i slutet av augusti som inte läkt bra. Idag var vi på kliniken och det var fraktur på...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Juvelflickan
·
Hästvård När jag ryktade idag kände jag en liten knöl, som var ganska hård. Började pilla lite, och fick loss typ en bit skorpa, tryckte och det...
Svar
19
· Visningar
1 728
Senast: YorkWann
·
Foder & Strö Mina hästar har i flera år fått halm för att äta. Dom går på Lösdrift, en bart för att ha ngn sysselsättning och även fylla buken. Då...
Svar
15
· Visningar
3 077
Senast: krypto
·
Foder & Strö Vad är det för veterinär som säjer åt hästägare att hästen (mager som skam) ENDAST ska fodra med hö (!!) och strunta i allt vad...
Svar
11
· Visningar
1 182
Senast: Madick
·
Hästvård Hej. Min häst har nyligen behandlats med tildrén för spatt. Som jag har förstått det så finns det en liten risk för ganska allvarliga...
Svar
3
· Visningar
1 390
Senast: TantEster
·
Hästvård Va ute i stallet kl 8 på kvällen igår o fixa o dona....när ja kom till stallet imorse kl 7 va hästen svullen i kindkejdegropen...såg...
Svar
8
· Visningar
1 687
Senast: Jempan
·
Foder & Strö Idag får min arabvalack på 153 cm (7 år) detta: morgon: 15 dl havre, 2 ½ dl betfor (mäts torr, blötläggs sedan) 10 dl kornkross, ½ dl...
Svar
5
· Visningar
3 170
Hästvård Har bara en liten fundering om min häst som idag inte kunde ta sin godis efter ridpasset.... Alltså jag brukar ge honom lite godis...
Svar
3
· Visningar
812
Hästvård Detta kan bli långt men hoppas ni orkar läsa och komma med tankar. Min ponny fick för drygt 4 år sen en kotsenskidsinflammation på...
Svar
3
· Visningar
850
Q
Foder & Strö Mitt 15-åriga sto är något överviktig, hon höll sig fin i början av sommaren när det var så torrt (stödfodrade dock pga det dåliga...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka